تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است
استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه باید از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز شود، گفت: دهیاران بر مراسم های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند.

فریدون همتی صبح امروز(پنجم آبان ماه) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است و تعداد آزمایش های مثبت این بیماری نیز در استان افزایش یافته است که این امر ناشی از کاهش توجه و رعایت توصیه ها و الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا است.

وی اظهار کرد: در مرحله پیشگیری از بیماری کرونا، رعایت تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی، شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری، شستن منظم دست ها و ضدعفونی باید به طور شبانه روزی مورد توجه باشد.

همتی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با تمام توان نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم حساسیت آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا به هیچ عنوان کم نشود و همچنان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستشوی منظم دست ها و ضدعفونی را رعایت کنند، چون به هر میزان توجه به این اصول کاهش یابد، شیوع این ویروس نیز افزایش خواهد یافت.

همتی بیان کرد: با توجه به بازگشایی تالارهای پذیرایی، تمامی مراسم ها در این تالارها باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و به چند مورد عدم رعایت طی روزهای اخیر در تالارها تذکر شدید داده شده و اگر بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد، قطعاً تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد.

عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان عنوان کرد: دهیاران بر مراسم های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند و در صورت هرگونه بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حضور جمعیت زیاد در این مراسمات، از آن جلوگیری به عمل آورند و گزارش دهند تا اقدام قضایی لازم صورت گیرد و فرمانداران و بخشداران نیز باید به این امور در شهرستان‌ها و بخش‌ها توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ترددها و مسافرت های غیرضروری در داخل استان از عوامل شیوع بیماری کرونا است و از مردم می‌خواهیم تا از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز کنند، تصریح کرد: تمامی نکاتی که از ابتدا برای پیشگیری از بیماری کرونا مطرح شده باید همچنان رعایت شود و افراد تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای حضور در محل کار و مکان های عمومی باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارائه دهندگان خدمات و همچنین متقاضیان دریافت خدمات در تمامی محیط های اشتغال و فعالیت شامل ادارات، بازارها، پاساژها، اصناف، فروشگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و سایر اماکن رعایت شود.

همتی در پایان گفت: نظارت ها بر رعایت این موارد باید دقیق تر و با حساسیت بسیار بیشتر صورت گیرد و هرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، موجب ایمنی و سلامت مردم خواهد شد و از مردم نیز می‌خواهیم در این راستا همچنان همراهی خوبی داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.