به رکورد جهانی نزدیکم
ملی پوش دسته ۶۱ کیلوگرم وزنه برداری ایران گفت: تلاش می‌کنم تا چندماه آینده به رکورد جهانی ۱۳۵ کیلوگرم یک ضرب و ۱۷۵ کیلوگرم دو ضرب برسم.

حافظ قشقایی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به دعوت از سه ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی وزنه برداری، اظهارکرد: در رقابت‌های رکوردگیری که اسفند سال گذشته داشتیم، دوازده نفر که بالاترین رکوردها را به ثبت رساندند برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر من که در وزن ۶۱ کیلوگرم انتخاب شدم، در دسته ۹۶ کیلوگرم کیانوش رستمی و در دسته ۱۰۹ کیلوگرم هم کیاقدمی برای این مسابقات انتخاب شدند که حضور سه کرمانشاهی در بین ۱۲ نفر انتخاب شده، حاکی از توان استان در رشته وزنه برداری است.

دارنده اولین مدال سبک وزن ایران در مسابقات قهرمانی جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: هرچند اواخرسال گذشته تمام مقدمات برای حضورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا فراهم بود، اما با شیوع بیماری کرونا این رقابت‌ها لغو شد و بعد از آن هم اردویی نداشتیم.

وی تصریح کرد: اکنون نیز بعد از گذشت هشت ماه و باتوجه به در پیش بودن رقابت‌های بین المللی فجر در بهمن ماه و مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند که احتمالا فرودین ماه برگزار خواهد شد، قرار بر این شده تا اردوی تیم ملی برگزار شود.

ملی پوش وزنه برداری ایران با بیان اینکه اردوی تیم ملی وزنه برداری با حضور همان ۱۲ نفر انتخاب شده از ۹ آبان آغاز می‌شود، عنوان کرد: بنا به گفته کادر فنی تیم ملی این اردو به مدت ۳۵ روز برگزار می‌شود و در پایان هم یک رکودگیری مجدد از ملی پوشان انجام خواهد شد.

قشقایی با استقبال از آغاز اردوهای تیم ملی، گفت: هرچند بیماری کرونا همچنان تداوم دارد، اما باید با این بیماری زندگی کنیم و اکنون هم بسیاری از کشورهای صاحب نام رشته وزنه برداری در دنیا، تمرینات ملی پوشان خود را شروع کرده‌اند، ما نیز بات وجه به فرصت شش ماهه ای که تا رقابت‌های آسیایی داریم، می‌توانیم دوباره توانایی‌هایمان را بازیابی کنیم و با قدرت برای این مسابقات آماده شویم.

وی درادامه درخصوص شرایط این روزهایش نیز گفت: طی چند ماهی که اردوها تعطیل بود، تلاش کردم بیشتر با انجام تمرینات بدنسازی و قدرتی سطح آمادگی خود را حفظ کنم و تمرینات رکورد زنی هم داشته باشم.

قشقایی عنوان کرد: در رکوردگیری که اسفند سال گذشته داشتیم، به دلیل آسیب دیدگی نتوانستم رکورد شخصی‌ام را بزنم و در یک ضرب ۱۲۰ و در دو ضرب ۱۶۲ کیلوگرم را ثبت کردم، اما در تمریناتی که چند روز گذشته داشته‌ام، در یک ضرب وزنه ۱۲۸ و در دو ضرب وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را بالای سر بردم.

این وزنه بردار مدال آور با تاکید براینکه بدنبال رسیدن به رکورد جهانی وزن خودش است، گفت: درحال حاضر رکورد وزن ۶۱ کیلوگرم دنیا در یک ضرب ۱۳۵ و در دوضرب ۱۷۵ کیلوگرم است که با هدف رسیدن به این رکورد تا چند ماه آینده، تمریناتم را انجام می‌دهم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.