پلمب ۳ جایگاه عرضه سوخت در خراسان شمالی
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: سه جایگاه عرضه سوخت در استان به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

علیرضا نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ورود بیماری کووید ۱۹ در کشور، یکی از عوامل انتقال ویروس و سرایت بیماری از طریق نازل های جایگاه های عرضه سوخت است.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس، ۷۳۵ مورد بازدید از جایگاه های عرضه سوخت استان داشتند.

نوروزیان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه های عرضه سوخت را ۶۲ درصد عنوان کرد و گفت: طی بازدیدهایی که تاکنون انجام شده، سه جایگاه در استان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

وی جایگاه های سوخت را یکی از پرخطرترین مکان هایی خواند که امکان ابتلا به ویروس کرونا در آنجا وجود دارد و افزود: رانندگان باید از تماس مستقیم با دسته نازل در جایگاه سوخت خودداری کنند در غیر اینصورت باید با استفاده از دستکش یکبار مصرف اقدام به سوخت گیری کنند و پس از انجام سوخت گیری، دستکش یکبار مصرف را سریعا در کیسه پلاستیکی قرار داده و یا در سطل زباله بیاندازید و سپس بدون دستکش کارت سوخت را از دستگاه بردارند.

وی عنوان کرد: یکی از نکات ایمنی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، حفاظت ایمنی ارائه دهندگان خدمت در جایگاه های سوختگیری است بنابراین شاغلین جایگاه ها به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، عملیات سوخت گیری را بر عهده خود قرار دهند تا از هرگونه تماس مردم با نازل های سوخت جلوگیری شود.

نوروزیان ادامه داد: رانندگانی که خود اقدام به سوخت‌گیری خودرو می‌کنند باید از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی دستکش در جایگاه سوخت همراهش نبود برای برداشتن نازل سوخت گیری از دستمال کاغذی استفاده کند و در طول حضور در پمپ بنزین و بعد از آن به هیچ وجه دست به صورت نزند و در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام سوخت گیری دست ها به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون شسته و یا از مواد ضدعفونی­ کننده­ حاوی الکل استفاده شود.

نوروزیان با بیان اینکه رانندگان نباید کارت بانکی را به اپراتور پمپ بنزین بدهند، گفت: آن ها باید خود اقدام به کشیدن کارت کرده و از اپراتور بخواهند که رمز آنها را وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه های عرضه سوخت به دلیل حضور رانندگان و مسافران از شهرهای مختلف، یکی از مکان هایی است که امکان ابتلا به بیماری کرونا در آن ها بسیار بالا است و رعایت اصول بهداشتی توسط رانندگان و اپراتورها، نقش مهمی در کاهش شیوع ویروس دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.