امید در روزهای سیاه کرونایی
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با اعلام اینکه از ۶ کانال، در حال پیگیری تولید واکسن کرونا هستیم، گفت: واکسنی که وزیر بهداشت خبر از تست حیوانی آن دادند در ستاد اجرایی فرمان امام تولید و تست حیوانی این واکسن انجام شده است و نتیجه مطلوب دریافت کردیم؛ امیدواریم به زودی اخبار خوبی در حوزه مقابله با کرونا مخابره شود.

امیرحسین مدنی در سفر یک‌روزه خود به قزوین در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اظهار کرد: در بنیاد برکت چون تنها معطوف به مناطق محروم هستیم تمام تمرکزمان این است که در این مناطق خدمت‌رسانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال در طرح روستایی، هدف‌گذاری ۱.۵ میلیون شغل خانگی مستقیم و ۱.۵ میلیون شغل غیرمستقیم را خواهیم داشت و مجموعاً ۱۸۸ هزار تا در واحدهای تولیدی و بنگاه‌ها داریم و ۱۸۰ هزار عنوان شغل از ۶۰ هزار تا خواهیم داشت که امیدواریم منجر به اشتغال شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: در حوزه کرونا تمام قد وسط میدان آمدیم. حتی زمانی که یک دارویی در سطح کشور کمیاب می‌شود ما وارد میدان می‌شویم. ستاد با مشاهده کمبود دارو در حوزه تولید داروهای مختلف از جمله داروهای مرتبط با حوزه کرونا گام برداشت و الان به میزان کافی در بیمارستان‌ها وجود دارد.

وی تشریح کرد: امیدواریم اتفاق بسیار خوبی در حوزه واکسن بیافتد، واکسنی که وزیر بهداشت خبر از تست حیوانی آن داد در ستاد اجرایی فرمان امام تولید شد و از ۶ کانال، در حال پیگیری تولید واکسن کرونا هستیم، یکی از آن‌ها از بقیه واکسن‌ها جلوتر است و این همان واکسنی است که وزیر بهداشت خبر آن را رسانه‌ای کرد.

مدنی اضافه کرد: تست حیوانی این واکسن انجام شده است و نتیجه مطلوب دریافت کردیم و امیدواریم به زودی اخبار خوبی در حوزه مقابله با کرونا مخابره شود.

بزرگ‌ترین کارخانه ماسک در ستاد اجرایی فرمان امام است

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین کارخانه ماسک در ستاد اجرایی فرمان امام است، اعلام کرد: در حوزه‌های تأمین مایحتاج بهداشتی و معیشتی نیز ستاد اجرایی فرمان امام تمام قد در میدان حاضر شد و هر کارگاه و کارخانه‌ای که داشتیم که می‌توانست ماسک و گان تولید کند را در بنیاد برکت و سایر واحدها بسیج کردیم. روزهای اول لباس برای کادر درمان نبود اما یکی از واحدهای تولیدی ما در سنندج از قبل تولید داشت که محصولش را به وزارت بهداشت دادیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: بیش از ۴ میلیون بسته پروتئینی و ۲ میلیون بسته معیشتی در ۲ مرحله در سراسر کشور توزیع شده است، همچنین بیش از ۲ میلیون بسته بهداشتی در چند مرحله توزیع شد. باید بگوییم که ستاد اجرایی فرمان امام همه توان و ظرفیت خود را به میدان آورده است.

وی در خصوص استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۲۰۸ پروژه انجام دادیم که ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان در حوزه توانمدسازی اقتصادی است، در امور زیربنایی و فرهنگی ۸۴ پروژه با ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار وجود دارد و در حوزه سلامت نیز خدمات مختلفی ارائه شده است.

مدنی اضافه کرد:۲۱ مدرسه در استان قزوین احداث کردیم که ۱۹ مدرسه تحویل داده شده و ۲ مدرسه نیز در شرف ساخت است، همچنین ساخت هفت مسجد در دستور کار قرار داشت که پنج مسجد تحویل داده شده و ۲ مسجد در شرف ساخت است.

وی تشریح کرد: چهار بنگاه اقتصادی در استان قزوین راه‌اندازی و امروز یک بنگاه افتتاح شد. استان قزوین جزو استان‌هایی بود که اخیراً ورود کردیم و آن هم به‌دلیل پیگیری نمایندگان این استان بود که ۱۱۳ طرح اجرا شد و بنا داریم تا پایان سال این رقم را به ۵۰۰ طرح برسانیم تا طرح‌های جدید ۱۵۰۰ شغل را در پی داشته باشد.

شرایط را برای محرومیت‌زدایی فراهم کنیم

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار کرد: از ابتدای ورود به مجلس به‌دنبال پروژه‌های محرومیت‌زدایی بودیم و دو ماه طول کشید تا با مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام دیدار و ظرفیت‌های قزوین را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: طی دیدار سه ماه گذشته وضعیت صنایع، واحدهای تولیدی و ظرفیت استان را تشریح کردیم و مقرر شد رئیس بنیاد برکت به استان قزوین سفر داشته باشد که امروز این امر محقق شد.

محمدبیگی تشریح کرد: امیدواریم با بازدید میدانی در حوزه مدارس روستایی، کتابخانه‌های روستایی، تسهیلگری روستایی، خانه عالم و صنایع نیمه تعطیل به نتایج خوبی برسیم.

وی بیان کرد: با حضور مسئولین ستاد اجرایی تلاش داریم شرایط را برای محرومیت‌زدایی آماده کنیم تا مردم خودشان برای محرومیت زدایی گام بردارند اگر زمینه‌ها فراهم شود مردم ایجاد اشتغال خواهند کرد و کلید گشایش کار و اشتغال خودشان به دستان جوانان روستاها انجام خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سعی ما این است به‌عنوان خادم ملت زمینه فعالیت در این حوزه‌ها را فراهم کنیم، قزوین از جمله استان‌هایی است که مقرر شده از این امر بهره‌مند شود. امیدواریم با تلاش این عزیزان شرمنده مردم نباشیم چون مهم‌ترین مأموریت ما خدمت به مردم و حفظ سرمایه اجتماعی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.