تمدید محدودیت‌های کرونایی استان قزوین برای چهارمین هفته متوالی
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: به دلیل ادامه وضعیت قرمز کرونایی در کل استان قزوین، محدودیت‌های کرونایی برای چهارمین هفته متوالی تمدید می‌شود.

سیدحسین بی‌نیاز با اشاره به محدودیت‌های کرونایی قزوین، تصریح کرد: تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های رانندگی و آموزشگاه‌های آزاد و غیردولتی کماکان تعطیل هستند و آموزش‌های آن‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در صورت مهیا بودن شرایط فنی و هماهنگی با مسئولان واحدهای آموزشی در مدارس، معلمان مدارس و مربیان، آموزشگاه‌ها می‌توانند نسبت به تدریس و ارائه آموزش به دانش‌آموزان و افراد از منزل اقدام کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: همچنین تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت، تهویه مناسب و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند اقدام به فعالیت کنند، صندلی‌های مازاد بر ۳۰ درصد نیز از محل تالار جمع‌آوری‌شده و وارد انبارشده است.

وی تأکید کرد: تجمعات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و مجامع عمومی تا اطلاع ثانوی ممنوع است، استخرهای سرپوشیده شنا کماکان غیرفعال است، فعالیت تمام سالن‌های بدن‌سازی و باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز به ازای هر ۱۰ مترمربع یک نفر و حداکثر با ۲۰ نفر ظرفیت در هر باشگاه مانعی ندارد.

بی‌نیاز یادآور شد: فعالیت رستوران‌ها و فست فودها به‌صورت ارائه خدمات بیرون بَر به مشتریان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید انجام بگیرد، فعالیت قهوه‌خانه‌ها، کافه‌ها و چایخانه‌ها نیز با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت اصول بهداشتی امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی به‌صورت نوبت‌دهی تلفنی و حضوری انفرادی مشتریان در محل آرایشگاه با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی تجهیزات نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان بیان کرد: ساعات کار بانک‌های استان طبق روال گذشته و مطابق مقررات است، همچنین جلسات اداری ضروری در سطح دستگاه‌های استان نیز با حضور حداکثر ۱۵ نفر و به مدت یک ساعت تشکیل شود.

وی اظهار کرد: آرامستان‌های استان نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته آتی تعطیل است و پذیرای عموم نخواهند بود، همچنین در مراسم تدفین اموات برای بستگان درجه‌یک (حداکثر تا ۲۰ نفر) باز هستند، نظارت بر حُسن اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان بر عهده فرمانداران و بخشداران محترم مناطق است که باید به‌صورت مرتب گزارش بازدیدها را به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان گزارش دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.