کرونا همچنان همان ویروس وحشی با میزان سرایت پذیری بالاست
یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: کرونا همچنان همان ویروس وحشی با میزان سرایت پذیری بالاست که به هیچ عنوان رفتارش قابل پیش بینی نیست و می تواند به شدت به بدن انسان آسیب وارد کند و سن برایش مهم نیست و پیر و جوان را درگیر می کند.

دکتر "میثم یوسفی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا با آغاز فصل سرد سال اظهار کرد: موارد جدید آنفلوآنزا وجود دارد و ویروس در گردش است و کرونا نیز متاسفانه شدیدتر از قبل ادامه دارد و مردم به شدت درگیر هستند.

وی افزود: اخیرا بیمارستان های کرمان اکثر ظرفیتشان را به بیماران کرونائی اختصاص داده اند و نگران هستیم که با این روند آنفلوآنزا هم اضافه شود که مردم دچار مشکل می شوند.

یوسفی با تاکید بر رعایت اصول پیشگیری از ابتلاء به کرونا که شامل رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شست و شوی مکرر دستهاست، بیان کرد: این موارد موجب کاهش انتقال آنفلوآنزا نیز می شود و امیدواریم مردم رعایت کنند تا حداقل یک بیماری جدید به کرونا اضافه نشود که دردسر درمان را چندبرابر می کند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: در بحث درمان کرونا هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و همچنان درمان ها بیشتر مراقبتی است و داروی قطعی و واکسن برای کرونا نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه رعایت توصیه های بهداشتی بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس و کاهش سرایت بیماری است تصریح کرد: امیدواریم دورهمی ها کمتر شده و برای حفظ سلامت میهمانی ها را کمتر کنیم و با رعایت نکات بهداشتی بار بیماری را کمتر کنیم که با همین موارد می‌توانیم بحث آنفلوآنزا را نیز کنترل کنیم.

وی درباره تغییرات ویروس کرونا بیان کرد: کرونا همچنان همان ویروس وحشی با میزان سرایت بالاست که به هیچ عنوان رفتارش قابل پیش بینی نیست و می تواند به شدت به بدن انسان آسیب وارد کند و سن برایش مهم نیست و پیر و جوان را درگیر می کند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: جای خوشحالی است که کرونا در سنین کمتر عوارض کمتری نشان می‌دهد اما همچنان این ویروس می تازد به طوری که شاهد ابتلای دوباره به کرونا قطعی و حتی مواردی برای ابتلای بار سوم گزارش شده است.

یوسفی در پایان تاکید کرد: امیدوارم مردم رعایت کنند تا فصل زمستان را با کمترین آسیب و تلفات بگذرانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.