احتمال اعمال محدودیت‌های جدید در خوزستان
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از احتمال اعمال محدودیت‌های جدید در استان بنا بر پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد.

رضا نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید در خوزستان با توجه به افزایش ابتلا به کرونا، اظهار کرد: روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیشنهادهای خود در خصوص اعمال محدودیت‌ها را ارائه می‌دهد اما تاکنون پیشنهادی ارائه نکرده است. البته اعمال محدودیت در یک استان یا یک شهر، چندان تاثیرگذار نیست و بنابراین باید محدودیت‌ها در کل کشور اعمال شوند.

وی در خصوص احتمال اعمال محدودیت تردد بین شهری در خوزستان، افزود: هر احتمالی وجود دارد. این تصمیم‌گیری‌ها بستگی به رفتار مردم دارد. هر چند اگر محدودیت اعمال شود اما مردم رعایت نکنند، تاثیرگذار نخواهد بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: پارک‌ها را به نشانه خطر خاموش کرده‌ایم اما مشاهده می‌کنیم که مردم در پارک‌ها حضور دارند و بعضا چراغ همراه خود آورده‌اند؛ چنین رفتاری جای تعجب دارد. زمانی که پارک‌ها خاموش می‌شوند یعنی مردم نباید در این مکان حضور پیدا کنند و قرار نیست دور پارک‌ها را دیوار بکشیم.

وی تصریح کرد: همه باید کرونا را جدی بگیریم و درک کنیم که کرونا با هیچ کس تعارفی ندارد. این آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا ناشی از همین بی‌توجهی‌ها است. نجاتی بیان کرد: دشمنی که از خارج از مرز به کشوری حمله می‌کند و مردم را به قتل می‌رساند، هیچ تفاوتی با فردی که وارد مجموعه‌ای می‌شود که نباید بشود، ندارد.

وی افزود: تا زمانی که مردم رعایت نکنند، هر چه محدودیت اعمال شود فایده‌ای ندارد. گاهی محدودیت اعمال می‌شود اما مردم بار سفر خود را می‌بندند. اگر این روند ادامه یابد زمانی فرا می‌رسد که شاید بیمارستان‌ها جایی برای بستری نداشته باشند و در آن زمان مردم متوجه می‌شوند که چه اشتباهی کرده اند و دیگر دیر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.