نمی‌توانیم شهر را فدای منافع عده‌ای کنیم/ طومارِ رضایت امضا کنند،خیابان "مدرس" پیاده‌راه می‌شود
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه امکانات شهر محدود است و باید با اولویت بندی توزیع شود، گفت: نمی توانیم شهر را فدای منافع عده ای کنیم و همه باید یاد بگیرند به خاطر مردم و شهر منافع شخصی‌شان را کنار بگذارند.

سعید طلوعی در نشست خبری امروز (اول آبان) با بیان اینکه شهر پویا و فعال است و تمام امورات شهر کمافی سابق جریان دارد، گفت: در این یک سال و نیمی که به عنوان شهردار کرمانشاه خدمت کردم، تلاش داشتم که کمتر حرف زده و بیشتر عمل کنم، چرا که گوش مردم از حرف پر است و در حال حاضر فقط کار و عمل می خواهند.

وی افزود: متاسفانه آنها که دور می نشینند و فقط حرف می زنند و کاری نمی کنند اعتماد مردم را کم کرده اند و حال باید خیلی کار و تلاش کنیم تا دوباره این اعتماد برگردد.

وی تصریح کرد: به طور مثال در محله آقاجان زمانی که برای آسفالت محله مراجعه کردیم مردم برخورد قهری داشتند، اما وقتی دیدند کار آسفالت محله با تمام سختی ها و بصورت دستی در حال انجام است خودشان پای کار آمدند و کمک کردند و به خاطر همین اقدام کوچک که حداقل حق آنهاست، چقدر قدردانی کردند.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: خادم مردم بودن به حرف زدن و شعرخواندن نیست و باید در عمل ثابت کرد و نشان دادکه خادم واقعی مردم هستیم و تمام تلاشمان را برای رفاه آنها به کار می گیریم.

وی افزود: مردم خدمت ببینند خودشان اعتماد می کنند و نیازی به حرف زدن نیست، همین که دروغ نگوییم و با مردم صادق باشیم و برای رفاه آنها کار کرده و بدعهدی نکنیم مردم هم به ما اعتماد کرده و هم قدردان خدمات مسئولان خواهند بود.

برخی "کرونا" را برای کار نکردن بهانه کرده‌اند/ ۲۳۰ هزار تن آسفالت در معابر شهر ریخته شده

طلوعی با اشاره به فشارهای تحریم و کرونا گفت: متاسفانه برخی کرونا را بهانه ای برای کار نکردن کرده اند و بسیاری کارها و برنامه ها را به همین خاطر تعطیل کرده اند، اما در شهر کرمانشاه علی رغم این شرایط و با وجود فشارهای سخت تحریم، کارها و پروژه ها ادامه دارد و شهر فعال است.

وی افزود: در طول مدت شیوع کرونا، پروژه های شهری به قوت خود ادامه داشته و خوشبختانه شهر با همکاری خوب مردم و رسانه ها و مجموعه شهرداری و شورای شهر به سمت آبادانی در حال حرکت است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه نهضت خوبی در حوزه آسفالت شهر صورت گرفته گفت: در مدت ۱۸ ماه گذشته ۲۳۰ هزار تن آسفاالت در سطح معابر و خیابان های شهر ریخته شده که کار بزرگی است.

وی افزود: اولویت آسفالت با معابر حاشیه نشین است و اگر سری به محلات حاشیه شهر بزنید متوجه تفاوت اوضاع نسبت به سالهای گذشته خواهید شد.

تدوین "سند چشم انداز توسعه کرمانشاه"/ با همین مدل پیش برویم تا ۴ سال دیگر کار زمین مانده در شهر نداریم

طلوعی تاکید کرد: اگر کارها به همین منوال پیش برود و با همین مدل فعلی کار کنیم، ظرف چهار سال آینده درتمام حوزه های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری عملا کارها تکمیل شده و تمام می شود و فقط کارهای نگهداری و رنگ آمیزی جداول و ... باقی خواهد ماند و عملا پروژه های بزرگ شهر به سرانجام می رسد.

طلوعی از تدوین سند چشم انداز توسعه شهر کرمانشاه خبر داد وافزود: مشاور طرح گرفته شده و به زودی این سند تدوین و در اختیار همگان گذاشته می شود.

وی با اشاره به ضرورت تدوین این سند گفت: با وجود این سند مدیران آینده نمی توانند سلیقه ای در خصوص امور حکومتی شهر تصمیم بگیرند و همه اصول شهر طبق قاعده پیش خواهد رفت.

طلوعی از الکترونیکی کردن اسناد و پرونده های شهرداری خبر داد وافزود: انجام این کار که هم اکنون در حال انجام است مفسده را در شهرداری پایین آورده و شهرداری را به سمت شیشه‌ای شدن پیش می برد و موجب تسریع در امورات مردم و شهر و شهرداری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به موانع بسیار در راستای اجرای هر پروژه ای در کرمانشاه گفت: متاسفانه به محض اینکه می خواهیم پروژه ای را شروع کنیم، سنگ اندازی ها شروع می شود و آدم می ماند که سنگ های مسیر را جمع کند یا کارهای پروژه را پیش ببرد.

شهردار کرمانشاه به مقاومت های صورت گرفته در راستای اجرای پیاده راه پارکینگ شهرداری اشاره کرد وافزود: ابتدای برخی با این طرح بدون اینکه شناختی نسبت به آن داشته باشند مخالفت کردند، اما وقتی نتیجه کار را دیدند که باعث رونق کسب و کار در این محدوده هم شده، همان ها که مخالف بودند استقبال کردند.

برای پیاده راه سازی "مدرس" کسبه باید طومار رضایت امضا کنند

طلوعی به برخی مخالفت ها در خصوص پیاده راه سازی خیابان مدرس هم اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه یک کار سنگین و دشوار است و به خاطر بهبود وضعیت این محدوده تلاش داریم این طرح را انجام دهیم.

وی افزود: اجرای این طرح به اینصورت است که حد فاصل کوچه لک‌ها تا میدان شهرداری سابق قرار است بصورت پیاده راه اجرا شود. فاز اول این طرح تا چهارراه مدرس بطول ۱۴۰۰ متر اجرا خواهد شد که محدوده وسطی خیابان بصورت دو لاین رفت و برگشت برای خط ویژه اتوبوس در نظر گرفته شده و در دو طرف هر کدام به عرض سه تا چهار متر بصورت پیاده راه اجرا خواهد شد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: حتی برنامه داریم در فازهای بعدی تمام تابلوهای کسبه در مسیر پیاده راه یکدست شده و ظاهری زیبا به خود بگیرد و از این آشفتگی خارج شود.

طلوعی تاکید کرد: قطعا پیاده راه سازی این محدوده به افزایش رونق کسب و کار کسبه مستقر در آن کمک خواهد کرد، البته اصراری برای اجرای این طرح با آن همه دشواری و سختی اجرا نداریم و اعلام کردم تا زمانی که کسبه این محدوده طومار امضا نکنند که خواستار اجرای این طرح هستند، آن را انجام نمی دهیم.

۵۶۰ مغازه "ضایعاتی" در شهر داریم/ روزی ۳ بار زباله جمع می کنیم

شهردار کرمانشاه در ادامه به پروژه انتقال مشاغل مزاحم ضایعاتی از شهر هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۶۰ مغازه ضایعاتی در سطح شناسایی شده که باید به خارج از شهر منتقل شود.

وی افزود: برای انتقال این مشاغل مزاحم، محدوده ای در انتهای شهرک ملاحسینی در نظر گرفته شده است که این محدوده غرفه غرفه شده و مشاغل مزاحم ضایعاتی به آنجا منتقل می شوند.

طلوعی به مشکلات جمع آوری زباله در شهر هم اشاره ای داشت و افزود: در حال حاضر عمده ماشین آلات جمع آوری زباله فرسوده اند و خرید دستگاه های نو هزینه بر است و تلاش داریم با تعمیر دستگاه های فعلی همچنان از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: متاسفانه در شهر کرمانشاه به جای یکبار، روزانه سه بار جمع آوری زباله داریم و علت این است که مردم سر یک ساعت مشخص زباله ها را در مخازن یا جلوی درب منازل نمی گذارند و همین امر موجب فرسودگی دستگاه ها و خستگی نیروهای خدمات شهری شده و لازم است در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

نمی توانم کرمانشاه را فدای منافع شخصی عده‌ای کنم

وی در ادامه در خصوص رابطه شورای شهر و شهرداری کرمانشاه، گفت: خوشبختانه شورای شهر همکاری خوبی با شهرداری دارد و در انجام امور شهر کمک می‌کند و این میان تنها برخی اعضای شورا هستند که نظرات مخالف دارند و نظراتشان برای ما قابل احترام است.

طلوعی تصریح کرد: همه ما باید یاد بگیریم برای مردم و شهر تلاش کنیم. به شخصه نمی توانم شهر را فدای خواسته ها و منافع شخصی عده‌ای کنم.

وی افزود: امکانات شهر محدود است و باید طبق برنامه ریزی و اولویت بندی هزینه کنیم و برای همین نمی توانم برای انجام امور شهر به حرف این و آن و خواسته شخصی هرکسی گوش دهم. شهر برای من در اولویت است.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: اگر همه یاد بگیریم منافع شخصی را کنار بگذاریم و تنها به آبادانی شهر فکر کنیم باور کنید ریالی اعتبار دولتی هم نیاز نخواهیم داشت، چرا که منابع ثروت در همین شهر است و می‌توانیم با همین منابع شهر را آباد کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.