تقدیم پیام روحانی به «ماهاتیر محمد» از سوی ابتکار
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده پیام رئیس‌جمهور را به نخست‌وزیر جدید مالزی تقدیم کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، معصومه ابتکار فرستاده ویژه حجت‌الاسلام حسن روحانی و معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که امروز سه‌شنبه (۱۹ تیر) در سفری یک‌ روزه وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شده، با «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر جدید این کشور در محل کاخ نخست‌وزیری در «پوتراجایا» دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

پیام تبریک روحانی به "مهاتیرمحمد" نخست وزیر جدید مالزی

این دیدار، اولین دیدار یک مقام رسمی ایرانی از زمان انتخاب ماهاتیر به عنوان نخست‌وزیر جدید مالزی است؛ ابتکار در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، پیروزی وی در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی را تبریک گفت.

ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی نیز در این دیدار بر تداوم همکاری‌های دو کشور ایران و مالزی تأکید کرد.

بحث و بررسی در مورد روابط دوجانبه، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله محورهای این گفت‌و‌گوهای دوجانبه اعلام شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، پیش از این نیز با سیف‌الدین عبداللّه وزیر امور خارجه مالزی علاوه بر بررسی روند روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی طرفین در خصوص راهکارهای تقویت مناسبات دو جانبه، گفت‌‌و‌گو کردند.

ابتکار در این دیدار، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام و انتظارات از جامعه بین‌المللی و کشورهای مختلف و شریکان تجاری و اقتصادی ایران را تشریح کرد.

ابتکار در ادامه دیدارهای خود با مقام‌های مالزیایی عصر سه‌شنبه (۱۹ تیر) با «وان عزیزه» اسماعیل معاون نخست‌وزیر و وزیرامور زنان و خانواده مالزی نیز در محل این وزارتخانه در پوتراجایا دیدار و گفت‌وگو کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.