آمار تلفات و مبتلایان کرونا افزایش خواهد یافت
رئیس بیمارستان دکتر شهید بهشتی مشهد گفت: آمار تلفات و مبتلایان قطعا بیشتر خواهد شد. احتمال می‌دهیم مردم اگر رعایت کنند باز هم آمار مبتلایان افزایش یابد.

سعید اشکانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت کادر درمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در وضعیت و فصل مناسبی قرار نداریم. کادر درمان در هر صورت وظیفه خود را باید انجام داده و نسبت به آن افتخار می‌کنند اما این کار وظیفه دردناکی است. مشاهده مردم روی تخت بیمارستان و ویروسی که زجر تنفسی به همراه دارد و با وجود این که بیشترین میزان اکسیژن را به مریض می‌دهی اما همچنان احساس خفگی دارد، دردآور است و جسم و روح کادر درمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از مردم کشورمان خواهش می‌کنم برای سلامتی خودشان پروتکل‌های بهداشتی را حتما رعایت کنند.

اشکانی‌فر اضافه کرد: معمولا میان هر پیک وقفه‌ای داریم و در این مدت سعی می‌کنیم پرسنل را ریکاوری کنیم اما ۱۲ ساعت کار در لباس پوشیده و بدون منفذ کار سنگینی است. خداراشکر به عنوان نخستین بیمارستان کرونایی مشهد از ابتداء شیوع کرونا هیچ کدام از پرسنل کادر درمان‌مان را از دست نداده‌ایم اما تا آخرین توان‌ ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش آمار تلفات و مبتلایان به کرونا تصریح کرد: آمار تلفات و مبتلایان قطعا بیشتر خواهد شد. احتمال می‌دهیم مردم اگر رعایت کنند باز هم آمار مبتلایان افزایش یابد تاکیدات ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این دلیل است که شیوع بیماری و میزان تلفات فوران نکند. چون در فصل سرماخوردگی و بیماری‌های ریوی قرار داریم و درکنار آن‌ها کرونا هم وجود دارد. اگر مردم رعایت نکنند قطعا صدمات زیادی خواهیم دید.

رئیس بیمارستان دکتر شهید بهشتی مشهد در خصوص قدردانی هیات دوومیدانی خراسان رضوی از کادر درمان بیمارستان دکتر شریعتی مشهد که امروز انجام شد، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در جامعه وجود دارد و درگیری شدید نظام بهداشتی و درمانی کشور با این بیماری، حضور و همدلی سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند تاثیر خوبی در افزایش روحیه پرسنل و کادر درمان داشته باشد.

وی افزود: گروهی که درگیری کادر درمان را حس کرده و در محیط بیمارستان حضور پیدا می‌کنند، باعث می‌شوند کادر درمان احساس تنهایی نکند و بداند که مردم جامعه به فکر آنان هستند.به خصوص سیستم‌های ورزشی که نگاه‌های مثبتی به آنان وجود دارد. هر چه این ارتباطات بیشتر شود باعث دلگرمی و افزایش روحیه پرسنل کادر درمان می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.