ادامه رکوردزنی "کرونا" در کرمانشاه/ ۲۱۱ بستری در ۲۴ ساعت
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بستری شدن ۲۱۱ نفر در بیمارستانهای استان به دلیل ابتلا به کرونا طی۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهدی محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش بستریهای کرونا در استان، گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد بستریهای کرونا در استان به ۷۷۸ نفر رسیده است.

وی افزود: بیشترین تعداد بستری ها مربوط به بیمارستان فارابی با بستری شدن ۱۷۱ بیمار کرونایی است.

محمدی خاطرنشان کرد: از مجموع بستری های کرونا در استان، ۲۴۹ نفر در شهرستانها بستری بوده و مابقی در مرکز استان بستری هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد بستری ها در شهرستانها مربوط به اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی هرکدام با ۴۵ مورد بستری است.

وی افزود: با توجه به افزایش موارد بستری، افزایش تخت های بیمارستانی نیز در حال انجام است و هم اکنون بخش جدیدی در بیمارستان امام رضا(ع) در حال آماده سازی است.

محمدی تصریح کرد: تعداد تخت های پیش بینی شده برای پاییز و زمستان امسال ۱۴۰۰ تخت است که به تدریج اضافه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع بیماران بستری، ۱۲۸ نفر آنها در ICU بستری هستند و این یعنی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بیماران کارشان به ICU می کشد و این نشان دهنده شدت بیماری در موج سوم است و افراد باید خیلی مراقب باشند.

محمدی تصریح کرد: واقعیت این است که تنها راه مقابله با کرونا، پیشگیری است که از طریق استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی امکانپذیر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امکانات درمانی در نهایت حد مشخصی دارد و اگر تعداد بیماران بیش از ظرفیت بخش درمان شود، قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.