افزایش بستری‌های کرونا در کرمانشاه به ۷۲۴ نفر
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت استان در بحث بیماری کرونا خوب نیست، گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا بستری در بیمارستانهای استان به ۷۲۴ نفر رسیده است.

دکتر محمودرضا مرادی، امروز(۳۰ مهر) در نشست اضطراری ستاد کرونای دانشگاه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ضعیت بیماری کرونا در کشور و استان کرمانشاه خوب نیست، گفت: برای بهبود این وضعیت باید با انجام اقدامات پیشگیرانه تعداد ورودی‌ها به بیمارستانها را کاهش دهیم.

وی افزود: برای کنترل و مهار بیماری کووید ۱۹ باید اقدامات پیشگیرانه و کنترلی تازه برای اعمال در استان به ستاد کرونای استان ارائه گردد.

مرادی گفت: در حال حاضر تعداد موارد بستری به شدت رو به افزایش است و این در حالی است که تعداد کمتری از بستری در بیمارستانها ترخیص می‌شوند.

وی افزود: امروز تعداد موارد بستری مربوط به کرونا در بیمارستانهای استان به ۷۲۴ نفر رسیده که در مقایسه با هفته گذشته تعداد ۱۵۰ نفر به موارد بستری افزوده شده است.

مرادی با بیان اینکه این یک هشدار جدی است، ادامه داد: ممکن است برای هفته های آینده و با توجه به سرد شدن هوا وضعیت بدتر شود و حتما نیاز به اضافه شدن بخش جدید وجود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: باید در اولین فرصت دو بخش بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه به بستری بیماران کرونایی اختصاص یابد و اکسیژن مورد نیاز بیماران در این بیمارستان با تهیه و تحویل دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری دیگر تامین شود. همچنین باید بخش هایی در بیمارستان امام حسین(ع)و شهدا کرمانشاه نیز به صورت فعال به بستری بیماران مبتلا تخصیص یابد.

تعطیلی دو هفته‌ای استان، اجباری کردن استفاده از ماسک، تعطیلی تجمعات و مراسم مختلف عزا و عروسی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت جدی توسط مردم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.