مردم تعیین‌کننده زمان قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا هستند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان افزایش یافته و تا وقتی‌که به این باور نرسیم که مردم تعیین‌کننده زمان قطع انتقال زنجیره این بیماری هستند، همچنان شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود.

حمزه حسنی در جلسه شورای اداری شهرستان سلسله که امروز ۳۰ مهرماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت فوق قرمز شهرستان در خصوص کرونا، اظهار کرد: تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن افزایش یافته و اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود به سمت بحران پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به خستگی بیش‌ازحد کادر درمان و کوشش هشت‌ماهه آن‌ها در ارائه خدمت به مبتلایان، عنوان کرد: انتظار داریم مردم همراهی و همدلی بیشتری از خود نشان دهند و کمک حال پرسنل خسته شبکه بهداشت و کادر درمان باشند.

حسنی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد تخت‌های بیمارستان شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲ نفر از بیماران بستری زیر ونتیلاتور هستند که یکی از آنان جوانان ۳۲ ساله‌ای است که نشان می‌دهد این بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله با بیان اینکه در تمام رده‌های سنی شاهد درگیری این بیماری هستیم، ادامه داد: بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارد و اگر مردم می‌خواهند که این بیماری کنترل شود باید تمام توصیه‌های بهداشتی را موبه‌مو رعایت کنند.

حسنی با اشاره به حضور مردم در تجمعات، بیان کرد: متأسفانه بارها به مردم هشدار داده‌ایم که در تجمعاتی همچون مراسم‌های عروسی و ختم شرکت نکنند اما بازهم مشاهده می‌شود که همچنان اصرار بر برگزاری این مراسمات و شرکت در آن‌ها هست.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود انتظار هست مردم تا به کنترل پایداری در مورد بیماری می‌رسیم، همکاری و احساس مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.