مردم همراهی خود را در کنترل کرونا بیشتر کنند
سرپرست فرمانداری سلسله گفت: نقش مردم در پیشگیری و کنترل کرونا انکارناپذیر است، مردم باید همراهی خود را در کنترل بیماری بیشتر کنند تا با بحرانی غیرقابل کنترل مواجه نشویم.

افشین ترکارانی در جلسه شورای اداری شهرستان سلسله که امروز ۳۰ مهرماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سلسله یکی از اولین شهرستان‌هایی بود که در ابتدای شیوع کرونا بلافاصله درگیر این بیماری شد و اکنون نیز در وضعیت قرمز به سر می‌برد، اظهار کرد: در روزهایی ابتدایی شیوع بیماری، مردم همراهی و همکاری بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و اکنون نیز انتظار می‌رود همچون روزهای ابتدایی با مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند تا بیماری بهتر کنترل شود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان با شبکه بهداشت و درمان، ادامه داد: متأسفانه به‌رغم اعلام هشدارهای لازم به چاپخانه‌ها در مورد ممنوعیت چاپ اعلامیه‌های ترحیم و عروسی، بازهم مشاهده می‌شود که اعلامیه‌هایی بدون نام ناشر در سطح شهرستان منتشر می‌شود که اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور به پلمب چاپخانه‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی خواهیم بود.

ترکارانی با تأکید بر لزوم فعال شدن گشت سلامت با همکاری بسیج و نیروی انتظامی شهرستان، عنوان کرد: به دلیل عدم رعایت برخی از شهروندان و اصرار بر حضور در مراسمات عزاداری و پرخطر بودن حضور در چنین تجمعاتی، لازم است که مسیرهای ورودی آرامستان‌های شهر مسدود شود و در مورد آرامستان‌های روستاها، مردم همکاری داشته و خاکسپاری‌ها تنها با حضور خانواده معزا صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری سلسله با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی، افزود: این امر تنها مختص شهرستان سلسله نیست اما ستاد تنظیم بازار شهرستان باید حضور جدی‌تری در سطح بازار داشته و در صورت مشاهده مواردی از احتکار یا گرانی به‌صورت قاطع با متخلفان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد، تصریح کرد: لازم است که رسانه‌ها و کانال‌های خبری در فضای مجازی همچون روزهای ابتدایی شیوع ویروس با مسئولان همکاری کنند و مردم را متوجه نمایند که سلامت آنها در خطر است.

سرپرست فرمانداری سلسله با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی کارمندان و ارباب‌رجوع ادارات، خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی مدارس تعطیل بوده و آموزش دانش آموزان از طریق شبکه شاد و برنامه‌های شبکه آموزش خواهد بود.

ترکارانی گریزی هم به فضای مجازی شهرستان زد و گفت: متأسفانه نابسامانی‌هایی در فضای مجازی شهرستان مشاهده می‌شود، برخی افراد باهدف تخریب اقدام به ایجاد کانال‌هایی می‌کنند که به‌زودی شناسایی و به اطلاع عموم خواهد رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.