افزایش ماندگاری خواص آنتی‎باکتریال سطوح با نانو محلول‌های محققان کشور
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانوکلوئید نقره موفق به تولید محلول‌های ضد عفونی‌کننده نانو بیوساید شده است که به دلیل عدم تبخیر ماندگاری بالایی در حذف آلودگی سطوح عادی و حساس دارد.

به گزارش ایسنا، نانوبیوساید به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده سطح بالا به شمار می‌رود که مادهٔ مؤثرهٔ اصلی در این محصول نانوذرات نقره است که در پروسه تولید افزودنی‌های لازم به آن اضافه می‌شود.

محصول تولیدی این شرکت جزء اولین محصولات تجاری شده از دستاوردهای فناوری نانو و از اولین محصولات این حوزه بود که موفق به کسب مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و سازمان دام‌پزشکی شده است. این محصول در حوزه‌های انسانی و دام و طیور کاربرد داشته و نسبت به بسیاری از ضدعفونی‌کننده‌های غیرنانویی از کارایی بالاتری برخوردار است.

نداشتن سمیت استنشاقی، عدم ایجاد حساسیت تنفسی و قرار گرفتن نانوذرات به‌دلیل سایز نانو در خلل و فرج سطوح و ابزار پزشکی از جمله مزیت‌های ضدعفونی‌کننده نانوبیوساید نسبت به سایر ضدعفونی‌کننده‌های از ویژگی‌های این محصول است ضمن آنکه بر خلاف سایر ضدعفونی‌کننده‌ها که پس از زمان کوتاهی تبخیر یا تجزیه می‌شوند، این ضد عفونی کننده به دلیل عدم تبخیر نانوذرات، ماندگاری اثر بالایی دارد.

این شرکت همچنین محلول ضدعفونی‌کننده سطوح برای کلیه سطوح حساس و عادی مراکز درمانی، ابزار و تجهیزات اتاق عمل و بخش‌های ویژه، اتاق ایزوله، cssd، سطوح آزمایشگاهی، کلینیک‌های دندانپزشکی، سطوح صنایع غذایی و مناسب جهت هتل‌ها تولید کرده است. این محلول به دلیل بی‌ضرر بودن برای انسان و محیط‌زیست و عدم ایجاد تحریک تنفسی و پوستی می‌توانند به‌صورت روزمره و بدون عوارض جانبی استفاده شوند.

از دیگر محصولات این محققان می‌توان به کنستانتره ضدعفونی‌کننده سطوح حساس و از بین برندهٔ عوامل بیماری‌زا اشاره کرد که برای ضدعفونی کلیه وسایل حساس به حرارت و انواع وسایل اسکوپی، اسپیرومتر، تیغه‌ها، لارنگوسکوپ، ماسک کاربرد دارد. این کنسانتره قابل ‌استفاده جهت ضدعفونی کلیه سطوح حساس و عادی مراکز درمانی، ابزار و تجهیزات اتاق عمل و بخش‌های ویژه، اتاق ایزوله، cssd، سطوح آزمایشگاهی، کلینیک‌های دندانپزشکی، سطوح و خطوط صنایع دارویی و غذایی و مناسب استفاده هتل‌هاست. این محصول دارای طیف اثر گسترده‌ای بوده و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد.

این ماده ضدعفونی‌کننده فاقد آلدهیدواسید، دارای pH خنثی، بدون باقیمانده و بدون بو و گاز و بخارهای سمی است. استفاده آسان، ضدعفونی با خاصیت فست اکتینگ، انطباق‌پذیری عالی بدون ایجاد خوردگی و عدم نیاز به تهویه در محل مصرف از دیگر ویژگی‌های کنسانتره ضدعفونی‌کنندهٔ ابزار پزشکی تولیدی شرکت نانوپوشش فلز است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت سالانه ۳۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده بیمارستانی ـ انسانی، ۶۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دام و طیور و ۶۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دام کوچک را تولید می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.