ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ترحیم در آرامستان های شهرستان رفسنجان
فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان تاکید کرد: برگزاری هر گونه مراسم ترحیم از تاریخ ۲۱ مهرماه به مدت ۲ هفته در آرمستان های شهرستان رفسنجان ممنوع است و ارسال پیامک ترحیم باید متوقف شود. 

دکتر "مجید فصیحی هرندی" عصر امروز ۲۰ مهر ماه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رفسنجان اظهار کرد: با توجه به آمار موارد مثبت و بستری، شهرستان رفسنجان در وضعیت خوبی قرار ندارد و از مردم مجدانه خواهشمندم از دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی پرهیز کنند.

وی افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در میهمانی های خانوادگی بوده است.

فصیحی هرندی بیان کرد: متاسفانه شاهد ابتلای همه اعضای یک خانواده ۵ نفره به این بیماری بوده ایم و این موضوع تبعات اجتماعی بدی به همراه خواهد داشت.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: اگر در رفسنجان وضعیت همین‌طور ادامه داشته باشد بیمارستان جا نخواهد داشت و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) مربوط به شهر رفسنجان هستند.

فصیحی هرندی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در مورد کارگران فصلی نداشتیم، عنوان کرد: طبق بررسی تیم واکنش سریع ۸۰ درصد بیماران در خانواده بوده و الگوی انتقال بیماری، خانوادگی شده است، لذا توصیه ما این است که هر کسی از خودش مراقبت کند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رفسنجان با تاکید بر اینکه سختگیری ها بیشتر خواهد شد، یادآور شد: بازرسی ها نسبت به گذشته بیشتر می‌شود و با صنوف متخلف برابر قانون برخورد و بعضا پلمپ خواهند شد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه هنوز عده زیادی از مردم این بیماری را جدی نگرفته اند و رفت آمد ها در شهر و بخصوص بازار بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی ادارات شهرستان هستیم، مجددا به روسای ادارات اخطار می دهم، برخورد ها جدی خواهد بود.

فصیحی‌هرندی عنوان کرد: مشکل اصلی ‌ما انتقال داخل منازل است. با توجه به آمار و گزارش‌هایی که داده شده یکی از مبادی محل‌های انتشار ویروس کرونا فضاهای مسقف است بنابراین باشگاه‌ها چون در فضاهای سربسته فعالیت می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

فرماندار شهرستان رفسنجان تاکید کرد: برگزاری هر گونه مراسم ترحیم از تاریخ ۲۱ مهرماه به مدت ۲ هفته در آرمستان های شهرستان رفسنجان ممنوع است و ارسال پیامک ترحیم باید متوقف شود.

به گفته فرماندار رفسنجان کلیه همایش ها و مراسمات از شنبه آینده به مدت ۲ هفته در شهرستان رفسنجان برگزار نخواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.