حذف آخرین اورژانس کانکسی استان با احداث پایگاه ده‌نمک/ملموس‌تر شدن تلاش کادر درمان باشیوع کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هماهنگی‌های بین دستگاهی برای رفع مشکلات زیرساختی اورژانس سمنان باهدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مصدومان و مردم انجام شود.

دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور ۷ مهرماه در حاشیه بازدید از اورژانس سمنان اظهار کرد: اورژانس همواره در خط مقدم خدمات رسانی به اقشار مردم قرار دارد .

وی با اشاره به شیوع ویروس عالمگیر کرونا افزود: شیوع کرونا ویروس باعث شد که اهمیت جایگاه کادر و نیروهای درمانی و خدمات رسان برای آحاد جامعه ملموس‌تر شود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی با اورژانس برای خدمات‌رسانی مطلوب تر به اقشار جامعه افزایش یابد و در این راستا در قالب نشست‌های هماهنگی و مدیریت بحران موضوعات مطرح شده در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه نرم‌افزاری و رفع مشکل زیرساختی هماهنگی های لازم از سوی استانداری سمنان و فرمانداری‌ها برای بهره‌وری بهتر اورژانس انجام شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه باید راه‌اندازی آمبولانس ریلی با پیگیری در سطح ملی در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: استانداری سمنان برای ساخت مرکز مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی و اورژانس در کنار دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواهد بود.

در هر ۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان سمنان،یک اورژانس مستقر است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان از فعالیت ۳۱ پایگاه اورژانس در بخش‌های روستایی، شهری و هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد.

دکتر گوهری، اظهار کرد: به طور متوسط در هر ۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان سمنان،یک اورژانس مستقر است و به مصدومان احتمالی خدمات رسانی می کند.

وی با اشاره به کاهش ماموریت‌های اورژانس سمنان افزود: کاهش سفرها به دلیل کاهش شیوع کرونا ویروس باعث کاهش سوانح رانندگی و میزان ماموریت‌های اورژانس سمنان در ماه‌های گذشته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: کیفیت در خدمات‌رسانی به مصدومان و بیماران در سال‌های گذشته در اورژانس سمنان مورد توجه قرار گرفته است. همچنین توجه به دولت الکترونیک و انجام ماموریت‌ها با بهره‌گیری از زیرساخت های ارتباطی به طور جد در دستور کار اورژانس سمنان است.

وی از فراهم شدن زمین برای ساخت ساختمان جدید اورژانس سمنان خبر داد و افزود: با جذب اعتبارهای ملی و همراهی مسئولان ارشد استان برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی و تکمیل این طرح اقدام می‌شود.

دکتر گوهری با بیان اینکه تنها یک اورژانس کانکسی در استان وجود دارد تصریح کرد: از مجموع پایگاه های اورژانس سمنان یک پایگاه به صورت کانکسی است که با تحویل زمین برای ساخت یک پایگاه دائم در منطقه ده نمک این پایگاه نیز در اینده نزدیک برچیده و یک ساختمان برای آن احداث می‌شود.

وی خواستار همکاری بیشتر مسوولان با علوم پزشکی استان شد و خاطرنشان کرد: ساخت و تجهیز مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی و اورژانسی در سمنان در اولویت است و برای اجرای این نیازمند مساعدت تمامی مسئولان هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.