هیچ‌گونه برنامه‌ای با عنوان پیاده‌روی در ایام اربعین نخواهیم داشت
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه برنامه‌ای با عنوان پیاده‌روی در ایام اربعین نخواهیم داشت، گفت: نه ملاحظه داریم نه مماشات و با هرکس که سلامت مردم را هدف قرار دهد، برخورد خواهیم کرد.

خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۷ مهرماه) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: باید این سوال را از خود بپرسم که چه کسی در کشور عزادار امام حسین (ع) نیست؟ ولی شرایط حساس است و باید بر اساس مصوبات ستاد کشوری عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه‌ها، مراسم عزاداری دهه آخر صفر همچون مراسم محرم است، تصریح‌ کرد: در اربعین، مراسم پیاده‌روی در عراق یا درون‌شهرها و روستاها نداریم و انتظار می‌رود صدا و سیما و مسئولان امر، سلسله جلسات توجیهی در این رابطه برگزار کند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار زنجان، در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان نسبت به بی‌توجهی به مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: متاسفانه مصوبات در برخی موارد به باد فراموشی سپرده می‌شود. روند نزولی رعایت پروتکل‌ها در برخی حوزه‌ها همچون آرامستان‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری، اصناف، پست بانک‌ها و مراکز پلیس + ۱۰ نشان می‌دهد متولیان این بخش‌ها توجه نمی‌کنند و بعضی مدیران کار را رها کرده‌ند.

این مسئول تاکید کرد: در وضعیت قرمز با کسی چانه‌زنی نمی‌کنیم و با ادامه این روند احتمال دارد از هفته بعد محدودیت‌ها را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: مسئولیت یعنی مداخله به موقع و تصمیم‌گیری درست. در این جلسه اعلام می‌کنم اگر در نشست آینده آمارها در رابطه با رعایت پروتکل‌ها کاهشی باشد مسئولان امر باید پاسخ‌گو بوده و با این افراد برخورد خواهد شد. متاسفانه شاهد هستیم انتفاع و سود بر منافع عمومی غلبه کرده است. در جلسه بعد اگر گزارش این‌چنینی اعلام شود حتما به ستاد کشوری ارایه خواهیم داد.

مرادی‌نافچی در ادامه با انتقاد شدید از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در پاساژها، گفت: دستگاه مربوطه در این رابطه مداخله کند و عنوان می‌کنم بعد از تعطیلی پاساژ کسی ناراحت نشود. اگر پاساژی پلمب شود، هیچ تجمعی قابل قبول نیست و ریس سازمان صنعت و معدن و تجارت در این رابطه پاسخگو خواهد بود. همان‌طورکه با صنف متخلف برخورد می‌شود باید با مدیری که به مصوبات توجه نکند، برخورد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان همچنین با اشاره به توزیع ۹۰۰ هزار ماسک در سراسر استان، اعلام کرد: بر اساس مصوبه در داروخانه‌های سراسر استان باید ماسک را ۱۳۰۰ تومان ارائه دهند و در فروشگاه‌ها نیز ماسک ۱۰۰۰ عرضه خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.