لزوم مشارکت خیرین در خصوص مدارس نواحی دورافتاده زنجان
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: خیرین و حسینیه اعظم زنجان کمک‌های خود را به سمت مدارس به خصوص در روستاهای دورافتاده سوق دهند.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز (۳۰ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت هر شخص در راستای مقابله با بیماری کرونا باید مشخص باشد، اظهار کرد: همه مسئولان باید در کنار مطرح کردن دغدغه‌های بیماری کرونا با ارائه راهکارهایی پیشگام در رفع مسائل به وجود آمده باشند تا عوارض ناشی از این بیماری به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که بسیار نگران‌کننده است، افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای پایان دادن به این وضعیت، نگرانی‌های خود در شرایط موجود را مطرح کرده، راه‌حل ارائه کند و همه دستگاه‌های اجرایی استان باید پای کار باشند.

این مسئول با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس تصمیم گیرندگان اصلی هستند، تصریح کرد: صدا و سیمای استان در قالب استودیو سلامت فعال نیست که اکنون نیازمند توجه جدی بیش از گذشته به این موضوع هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌ ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در خصوص مواسات و همدلی به ویژه معیشت گروه‌های هدف در استان، ادامه داد: باید دست‌اندکاران امر با هم‌اندیشی موج دیگری در خصوص مواسات همدلی راه‌اندازی کنند و این در حالی است بررسی‌های میدانی نشان‌دهنده این است که ماسک به قیمت ۲۰۰۰ تومانی توسط افراد خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه فردی که روزانه به طور میانگین ۲ ماسک استفاده می‌کند، به لحاظ اقتصادی هزینه‌ای را بر خود و خانواده تحمیل می‌کند، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی موجود خانوارها تقبل کردن چنین هزینه‌ای در توان آنان نیست.

وی افزود: طی جلسات گذشته ستاد کرونا، ماسک مورد نیاز عموم مردم به قیمت ۸۵۰ تومانی از طریق عرضه در مکان‌هایی برای آموزش و پرورش مطرح شد که در این راستا با راه‌اندازی پویش و یا مشارکت خیرین موانع به وجود آمده برطرف شود.

این مسئول ضمن تقدیر از مشارکت ورود خیرین به حوزه توزیع وسایل بهداشتی، تصریح کرد: خیرین در استان حدود ۳۰ هزار بسته اهدا کردند، گفتنی است در این راستا خیرین و حسینیه اعظم زنجان کمک‌های خود را بهتر است به این سمت به ویژه مدارس روستایی دوردست استان سوق دهند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مبارزه با بیماری کرونا یک تکیلف اجتماعی، شرعی بوده و صرفا اعلام نگرانی‌ها، بی‌تفاوتی‌ها به افزایش پیک بیماری در استان منتهی می‌شود که بروز این مسئله تبعات و چالش‌هایی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه طی تماس مسئول دفتر رئیس‌جمهوری مدیریت خوب زنجانی‌ها در مراسم یوم‌العباس مورد تقدیر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در صورت عدم کنترل این کار، کشور با مشکل جدی مواجه می‌شد که این کار خوبی بود و که از چنین فرصتی برای پیشبرد بهتر راهکار و تعیین وظایف در حیطه مدیران در راستای بیماری کرونا انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.