ایجرود صدرنشین جدول روند افزایشی کرونا در زنجان
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: شهرستان ایجرود از لحاظ بیماری کرونا نسبت به سایر شهرستان‌های زنجان بیشترین شیب صعودی را دارد که نیازمند توجه ویژه و مداخله جدی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان است.

پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۳۰ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در استانداری زنجان، با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در برخی از استان‌های کشور، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی میان میزان گردش ویروس کرونا با بیماران مبتلا به بیماری کرونا بستری در بیمارستان‌های استان و به تبع افزایش شمار مبتلایان به این بیماری وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود در دو الی سه هفته آینده شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا و مبتلایان به این بیماری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استان زنجان با توجه به اینکه از پیک دوم بیماری کرونا گذر کرده اما هنوز هم به وضعیت قبل از شروع پیک دوم این بیماری بازنگشه‌ است، افزود: اکنون ۳۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری است که از این تعداد ۷۶ نفر در بخش آی.‌سی.‌یو تحت مراقبت هستند و نصف این بیماران بدحال و اینتوبه هستند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر شاهد رفتار جدید کروناویروس در استان زنجان هستیم، تصریح کرد: از هفته گذشته در استان شاهد شیب صعودی ملایم بیماری کرونا با افزایش تدریجی ابتلا به بیماری کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به اینکه اکنون شاهد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته در استان هستیم و از این لحاظ پایین‌تر از نرم کشوری قرار داریم، ادامه داد: گفتنی است ۲ الی ۳ هفته پس از اوج‌گیری بیماری کرونا شاهد افزایش بیماران بدحال و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری خواهیم بود.

قزلباش در رابطه با وضعیت شهرستان‌های استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: اکنون در شهرستان ابهر نسبت به هفته گذشته شاهد روند تدریجی نزولی در بیماران کرونایی بستری در بیمارستان هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان خرم‌دره شاهد رفتار خاص بیماری کرونا هستیم و روند این بیماری نسبت به بقیه شهرستان‌های استان افزایشی بوده و همچنان نسبت به متوسط استان رقم بالاتری دارد، افزود: طی بازدیدهای انجام شده از وضعیت بیماری کرونا در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره، این شهرستان‌ها نسبت به هفته‌های گذشته و مرکز استان در وضعیت ثابتی قرار دارد و به خوبی در بیمارستان‌ها مدیریت شده و باری را به مرکز استان نداشتند.

این مسئول با اشاره به روند پایدار بیماری کرونا در شهرستان خدابنده و وضعیت مناسب این شهرستان نسبت به میانگین استان، تصریح کرد: شاهد وضعیت پایدار از لحاظ بیماری کرونا در شهرستان طارم هستیم و تنها شهرستانی است که طی چند هفته گذشته در وضعیت سفید قرار دارد و نسبت به میانگین استانی نیز وضعیت خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه در شهرستان سلطانیه نسبت به میانگین استانی بالاتر بوده ولی در حال طی کردن شیب نزولی است و به میانگین استانی نزدیک شده است، ادامه داد: در شهرستان ماه‌نشان شاهد شیب نزولی هستیم و از میانگین استانی نیز پایین‌تر است.

قزلباش در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ایجرود، اظهار کرد: بیشترین شیب صعودی بیماری کرونا در استان متعلق به این شهرستان بوده که نیازمند توجه ویژه و مداخلات جدی در این منطقه است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده با موج جدید کرونا در زنجان مواجه خواهیم شد، افزود: سعی می‌کنیم با آرایش‌های بیمارستانی خدمات را تا جایی که امکان دارد در باقی رشته‌ها برای مردم حفظ کنیم تا در این موج نیز شاهد آسیب کمتری باشیم.

این مسئول با بیان اینکه از ۸۰ درصد مدارس پایش شده در استان زنجان تنها ۲۲ درصد آنان در حد عالی می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و باقی باید برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش بسیاری کنند، تصریح کرد: طی بازدیدهای انجام شده ۹۱.۹ درصد دانش‌آموزان و معلمان در زمان حضور در مدرسه از ماسک استفاده می‌کنند ولی مسائلی همچون شست‌وشوی چند باره ماسک‌های سه لایه، در برخی موارد تعویض ماسک میان دانش‌آموزان و نامناسب بودن ماسک‌های پارچه‌ای استفاده شده همچنان مشکل است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر اینکه باید به استفاده ماسک از لحاظ کیفی توجه ویژه ‌داشته باشیم هرچند که بحث‌های اقتصادی یکی از نکات اساسی در تهیه ماسک بوده که نیازمند حمایت ویژه در این رابطه در مدارس هستیم، خاطرنشان کرد: فاصله گذاری اجتماعی، غربالگری بیماری کرونا، بهداشت موادغذایی، بهداشت حفاظت فردی و بهداشت ابزار و تجهیزات، ساختمان و آموزش بهداشت در مجموع ۷۱ درصد دستورالعمل‌ها در مدارس استان رعایت شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.