پهلوگیری کشتی تجاری ۲۸ هزار تنی برنج در بندر بوشهر /کرونا سن و وضعیت جغرافیایی نمی‌شناسد
استاندار بوشهر  یکی از آثار مهم سفر معاون وزیر صمت به بوشهر را افزایش کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به بندر بوشهر دانست و  گفت: کشتی تجاری حامل ۲۸ هزار تن برنج به‌زودی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد.

عبدالکریم گراوند در جلسه شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در ۸سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: اوائل پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن با تحلیل نادرست که یک انقلاب نوپا شکل گرفته است با مشارکت بلوک شرق و غرب، علیه جمهوری اسلامی ایران حمله ناجوانمردانه‌ای کرد که با نصرت الهی، نقش با ارزش امام راحل و رزمندگان اسلام، درس بزرگی به دشمنان دادند و پیروز میدان شدند.

وی، با بیان اینکه اکنون همان روحیه دفاع مقدس در جامعه در مقابله با کرونا حاکم است گفت: مردم و اقشار مختلف جامعه همانند ۸ سال دفاع مقدس به یاری آسیب دیدگان اقتصادی در جریان بحران کرونا شتافتند و با مشارکت در رزمایش کمک مومنانه خدمات به ارزشی به جامعه هدف ارائه کردند.

استاندار بوشهر با گرامیداشت چهلمین سال تاسیس صدا و سیمای استان بوشهر، خدمات رسانه ملی و استانی را ستود و خاطر نشان کرد: صدا و سیمای استان بوشهر با توانمندی‌های گوناگون در سطح ملی و منطقه‌ای مثمر ثمر بوده و شاهد بالندگی و توانمندی این رسانه هستیم.

گراوند با تاکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی در برابر بیماری و ویروس کرونا افزود: غفلت از رعایت در برابر این ویروس خسارت جبران ناپذیری به جامعه انسانی وارد می‌کند که باید همه مردم برای رعایت دستورالعمل بهداشتی خود را مکلف بدانند.

وی، توجه گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان و بیماران زمینه‌ای برای رعایت همه جانبه در برابر بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تنها راه مقابله رعایت سه نکته شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

استاندار بوشهر تنها ابزار مقابله با کرونا را سه نکته یاد شده دانست و بیان کرد: پرهیز از دورهمی‌ها، تجمعات، مسافرت و مراسم‌های مختلف امری مهم و ضروری در برابر کرونا است.

گراوند با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی همه امکانات برای رسیدگی به بیماران بکار می‌گیرد خاطر نشان کرد: این امکانات و تجهیزات درمانی تنها نمی‌تواند پاسخگوی مقابله با کرونا باشد بلکه همه اقشار جامعه باید راهکارهای پیشگیری را مورد توجه قرار دهند.

وی، با تاکید بر توجه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ادارات به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: یکی از کانون‌هایی که همه نگران فراگیری ویروس کرونا بودند منطقه پارس جنوبی بود که با تاکیدات وزیر نفت و مدیران بخش‌های وزارت نفت و رعایت سخت‌گیرانه خوشبختانه تاکنون مشکلی در این منطقه گزارش نشده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار نفر نیرو در منطقه پارس جنوبی فعالیت می‌کنند افزود: با رعایت پروتکل بهداشتی و سخت‌گیری‌ها، کرونا مشکلی در این منطقه صنعتی، تولیدی و اشتغال‌زایی ایجاد نکرده است.

گراوند با بیان اینکه بیماری کرونا سن و وضعیت جغرافیایی را نمی‌شناسد تصریح کرد: بیشترین بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی مربوط به کسانی است که در مراسم‌ها و تجمعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی شرکت داشته‌اند.

وی، با اشاره به اینکه خبر پیک سوم کرونا اعلام شده است بیان کرد: استان بوشهر در عرصه بستری و فوتی‌ها روند ثابتی دارد که برای کاهش و مدیریت آن، همکاری همگان ضروری است.

استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت دستورالعمل بهداشتی در عرصه آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عرصه دانش آموزی و دانشجویی باید افزایش یابد.

گراوند به تاثیر مستقیم کرونا بر روی مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پرداخت و با تاکید بر مدیریت و کنترل بیماری کرونا خاطر نشان کرد: هیچ خدماتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به افرادیکه پروتکل بهداشتی رعایت نکنند داده نمی‌شود.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل نجتمع فرهنگی هنری عسلویه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این پروژه و آب شیرین‌کن عسلویه تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

این مسئول یکی از آثار مهم سفر معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به بوشهر را افزایش کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به بندر بوشهر دانست و تصریح کرد: کشتی تجاری حامل ۲۸ هزار تن برنج به‌زودی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد که امید می‌رود کشتی‌هایی با تناژ بالاتر با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در راستای رونق تجارت وارد بندر بوشهر شود.

عبدالکریم گراوند تسریع در مبادله موافقنامه‌ها برای اجرای طرح‌ها و جذب اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌ها را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: لایحه بودجه سال آینده در حال تدوین است که ارائه پیشنهادات در تدوین این لایحه باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال راهپیمایی اربعین حسینی به سبب شرایط خاص کرونایی برگزار نمی‌شود گفت: از مردم متدین استان بوشهر تقاضا می‌شود همانند دهه نخست ماه محرم در دهه آخر ماه صفر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

استاندار بوشهر با قدردانی از خدمات با ارزش سپاه در عرصه‌های گوناگون افزود: سپاه و بسیج با همان روحیه دفاع مقدس، کارها و طرح‌های مهمی در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری، ساخت مسکن مددجویی، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به نیازمندان در قالب کمک مومنانه انجام می‌دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.