تاکید رییس کل سازمان نظام پرستاری بر تغییر وضعیت نیروهای ۸۹ روزه پرستاری
رئیس سازمان نطام پرستاری با تاکید بر خلاف بودن جذب نیروی پرستاری ۸۹ روزه، گفت: در بحران کرونا برخی دانشگاه ها به اشتباه اقدام به جذب نیروی ۸۹ روزه پرستاری کردند که این قراردادها باید ابتدا تبدیل به قرارداد یکساله شود تا مورد قبول قرار گیرد.

محمد میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه موضوعی تحت عنوان جذب نیروی ۸۹ روزه نباید وجود داشته باشد، گفت: ما قرارداد کمتر از یک‌ سال را قبول نداریم. حالت ایده‌آل برای ما حاکمیتی بودن و ماندن شغل پرستاری برای استخدام‌ها است که این کار توسط دولت انجام شود. وی افزود: در شرایط خیلی ضروری و اضطراری می‌توان از طریق غیردولتی نیرو جذب کرد که در این خصوص هم همه‌ صاحب‌نظران معتقدند دانشگاه‌ها اشتباه می‌کنند نیروهای خود را از طریق شرکت‌ها می‌گیرند؛ زیرا هزینه‌هایشان افزایش می‌یابد؛ در حالی که کارایی و بهره‌وری آنها کاهش می‌یابد و بهتر است اگر مجبور به جذب نیروی غیر دولتی می‌شوند خودشان قرارداد ببندند، اما در هر صورت قرارداد کمتر از یکسال در حوزه پرستاری نباید داشته باشیم. میرزابیگی ادامه داد: در بحران کرونا برخی دانشگاه ها به اشتباه اقدام به جذب نیروی ۸۹ روزه پرستاری کردند که این قراردادها باید تبدیل به قرارداد یکساله شود. پرستارانی که در قم و استان‌های شمالی که همزمان با شیوع کرونا به کار گرفته شدند، بهترین‌ نیروهایی هستند که برای تغییر وضعیت استخدامی در اولویت قرار دارند. قرارداد ۸۹ روزه با پرستاران در هر دانشگاه علوم‌پزشکی که باشد خلاف است.

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنیم حدود ۵۰۰ نیروی ۸۹ روزه در برخی دانشگاه‌ها جذب شدند که حتما باید ظرف مدت کوتاهی ابتدا قراردادشان یکساله شده و سپس در اولویت استخدام دولتی قرار گیرند.

رئیس سازمان نظام‌ پرستاری در خاتمه درباره آخرین آمار از ابتلا و فوت کادر پرستاری بر اثر کرونا، تصریح کرد: تاکنون ۱۸ هزار پرستار به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند که از این تعداد ۴۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.