رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان بالاتر از متوسط کشوری
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: استان کرمان در امر رعایت پروتکل ها به مراتب از سطح کشور بالاتر است، به ‌طوری‌که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات شهرستانی ۱۰ درصد، در دستگاه‌های استانی و ستادی ۱۵درصد، در بانک‌ها ۱۴ درصد و در جایگاه‌های سوخت ۱۲ درصد بالاتر از سطح کشوری بوده است. 

"غلامرضا نویدی" ظهر امروز ۲۲ شهریورماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمان گفت: نظارت‌ها براساس ۳۲ چک لیست توسط ۲۲ گروه نظارت و ارزیایی در سطح استان انجام می‌شود که ۱۰۴ دستگاه، واحد و مکان باید مورد بازرسی و نظارت مستمر قرار گیرند.

وی تعداد بازرسین در سطح استان را ۱۶۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: چک لیست های نظارتی دوباره اصلاح شده و تغییر پیدا کرده است و در این راستا از ابتدای مهرماه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در استان کرمان سختگیرانه‌تر خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان با اشاره به آمار نظارت های صورت گرفته، عنوان کرد: در هفته سوم شهریورماه ۱۷ هزار و ۶۷۹ مورد بازرسی انجام شده که بالاترین تعداد بازرسی را در هفته‌های اخیر در این بازه شاهد هستیم.

وی با بیان این مطلب که تمرکز بازرسی‌ها در هفته های اخیر بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس بوده است، تصریح کرد: ۳۵۰۰ مورد بازرسی در مدارس توسط آموزش و پرورش استان انجام شد که ۶۰ درصد از مدارس مورد بازدید قرار گرفتند. همچنین بیشترین موارد نظارتی بر گندزدایی کلاس‌ها و محیط مدرسه، تامین مایع دستشویی در سرویس های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین نیکمت های کلاس درس، سیستم تهویه هوا در کلاس های درس و استفاده از ماسک میان دانش‌آموزان بوده است که در این راستا در در هفته گذشته ۹۸۰ مورد تذکر شفاهی و ۵۱۱ مورد تذکر کتبی به مدارس سطح استان داده شده است.

نویدی تاکید کرد: استان کرمان در امر رعایت پروتکل ها به مراتب از سطح کشور بالاتر است، به ‌طوری‌که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات شهرستانی ۱۰ درصد، در دستگاه‌های استانی و ستادی ۱۵درصد، در بانک‌ها ۱۴ درصد و در جایگاه‌های سوخت ۱۲ درصد بالاتر از سطح کشوری بوده است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی در کرمان نیز عنوان کرد: در حمل و نقل عمومی باید نظارت‌ها بیشتر شود، مشکلات اساسی در تاکسیرانی داریم که از شهرداری خواستیم نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۵۶۴۷ مورد تذکر از سوی نظارت‌ها در سطح استان انجام شده که ۴۲۰۶ شفاهی، ۱۵۱۳ مورد کتبی بوده و ۱۲۶ واحد منجر به تعطیلی شده است تصریح کرد: بیشترین تعطیلی در این بازه زمانی (۷۶ واحد) مربوط به واحدهای زیر مجموعه سازمان صنعت و معدن و تجارت و ۳۴ مورد نیز در واحدهای مواد غذایی بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.