یک جای کار می لنگد/عواقب بی توجهی به مصوبات ستاد کرونا دو هفته آینده معلوم می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: هنوز در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان مشکل داریم.

بهروز اکرمی یازدهم مردادماه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در مقابله با هر پدیده ای موظف هستیم که گزارش واقع بینانه ارائه کنیم و در بیماری کووید ۱۹ نیز باید واقعیات به همگان اعلام شود چراکه افکار عمومی باید بدانند در استان چه اتفاقی در حال رخ دادن است، چه تصمیماتی اتخاذ می شود، چقدر مصوبات اجرایی می شود و مشکل کار کجاست.

وی با تاکید بر اجتناب از عادی انگاری، افزود: روند ابتلا به ویروس در کشور و استان مرکزی متوقف نشده و هر روز تعدادی از مردم مبتلا می شوند و روند هم صعودی است، همچنین میزان مرگ و میر در کشور از موج اول بیماری بیشتر شده و در استان مرکزی نیز هفته گذشته روند ابتلا و مرگ و میر صعودی بوده که این شرایط نشان می دهد که یک جای کار می لنگد.

اکرمی تصریح کرد: مسئولان امر در استان با توجه به شرایط، تشکیل جلسه دادند، تصمیم گرفتند و مصوبه دادند که مراسم ها به شکل خاصی برگزار شود، اما این مصوبات رعایت نشد و شرایط به شکلی شده که دو هفته آینده عواقب آن را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: مقرر بود که مرکز بهداشت صرفا برای پلمب اماکن یا واحدهای متخلف ورود کند و با توجه به کمبود پرسنل این مرکز، اخطارها، تذکرات و بازدیدها از سوی سمن ها و داوطلبان انجام گیرد و این مصوبه باید اجرایی شود. همچنین گزارش عملکرد به شکل روزانه جمع آوری شود به طوری که تعداد بازدیدها، تعداد اخطارها و موارد پلمب به تفکیک ارائه شود، همچنین دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان دانشگاه مادر، آمار دانشگاه علوم پزشکی ساوه و خمین را نیز در جلسات ستاد ارائه کند.

اکرمی با تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مرجع قانونی است و مصوبات این ستاد نیز الزام اجرایی دارد و همه باید تابع تصمیمات ستاد باشند گفت: اگر فردی این مصوبات را اجرایی نکند مورد برخورد قانونی قرار می گیرد، همچنین انتظار می رود که صدا و سیما در کنار برنامه های اطلاع رسانی، مشکلات را نیز دنبال کند.

وی با بیان اینکه هنوز در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان مشکل وجود دارد، گفت: همچنان بدیهی ترین الزام پیشگیرانه(زدن ماسک) توسط افراد رعایت نمی شود، به همین دلیل باید موارد بررسی شود، در فضای مجازی تولید محتوا صورت گیرد و همچنین طبق مصوبه ستاد ملی تمامی تجمعات در کشور همچون مراسم عروسی و ترحیم و همایش ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است. در استان مرکزی هم هر گونه تجمع بدون هماهنگی با ستاد استان ممنوع اعلام می شود و نیروی انتظامی نیز باید با جرم مشهود و تجمعات فاقد مجوز برخورد کند.

معاون استاندار مرکزی تاکید کرد: تمامی آرامستان های استان تعطیل است و برای مراسم دفن حداکثر ۱۰ نفر امکان حضور دارند. شهرداری ها نیز می توانند با عقد قرارداد الزامات حفاظتی را ظرف مدت مشخصی به مسئولان انتظامی واگذار کنند.

اکرمی افزود: تا زمانی که ستاد استانی تصمیمی را اعلام نکرده است فرمانداران هیچ مجوزی بابت برگزاری کنکور، مراسم محرم و عید غدیر صادر نکنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری اراک با تاکید بر اینکه شهرداری تمام تلاش خود را برای ضدعفونی اماکن و ناوگان عمومی انجام داده است، گفت: کشتارگاه به عنوان یکی از اماکن مستعد مشکل، تاکنون حتی یک مورد مشکل هم نداشته است و این نشان از فعالیت های همه جانبه دارد.

عسگری با بیان اینکه تعطیلی آرامستان را شخصا به ستاد استان پیشنهاد دادم، افزود: بیشتر از این در توان ما نیست. از نیروی انتظامی برای کنترل وضعیت آرامستان درخواست کمک داشتیم که اعلام شد نمی توانند اکیپ ثابت اختصاص دهند. کنترل حدود هشت هکتار فضای آرامستان برای ما دشوار است و مردم از گوشه و کنار وارد آرامستان می شوند حتی در حال حاضر مردم با سه نفر از پرسنل آرامستان که قصد داشتند به آنها تذکر دهند درگیر شده اند و این سه نفر در بیمارستان بستری هستند ولی قطعا مجموعه شهرداری تابع تصمیمات ستاد است.

در این جلسه جمشید زند رییس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با بیان اینکه اتاق فقط موظف به نظارت تالارها در داخل شهر است، گفت: متاسفانه در باغات شخصی و روستایی مراسم عروسی در حال برگزاری است و باید دهیاری ها و شوراهای روستا همیاری بیشتری برای کنترل این موارد داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.