نژادپرستی و تاثیر آن بر میزان بیکاری در انگلستان
خانه‌نشینی کووید-۱۹ تاثیر نابرابری بر مهاجران سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت‌های قومی (BAME) در انگلستان داشته است. اقلیت‌های قومی ۳.۱ برابر بیشتر از بریتانیایی‌های سفیدپوست طی خانه‌نشینی شغل خود را از دست دادند و ۴۰ درصد کمتر از سایرین از امتیازهای حمایتی ازجمله مرخصی در زمان بیماری استفاده کردند.

به گزارش نیوز، نتایج تحقیقات نشان داده است که قبل از همه‌گیری، سفیدپوستان بریتانیایی ۵.۷ برابر احتمال استفاده از مرخصی بیش از مهاجران اقلیت قومی با میزان ۱.۴ برابر داشتند.

دکتر یانگ هو، متخصص بررسی تاثیر تحولات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نهادی و تغییرات فرهنگی بر زندگی روزمره خانواده و زندگی صمیمی گفت: "اگر اطلاعات از افراد مشابه جمع‌آوری شود، نتایج مقایسه‌ تاثیر کووید-۱۹کاملا واضح و موثر ارائه می‌شود."

یافته‌ها نشان می‌دهد، با توجه به این‌که همه‌گیری کرونا در مهاجران اقلیت‌های قومی (BAME ) ضربه شدیدی وارد کرده، نابرابری نژادی در بازار کار و رفاه اقتصادی را گسترش داده است. آنان از سیاست‌گذاران می‌خواهند عدالت نژادی را در مرکز پاسخ فوری دولت و طولانی‌مدت به همه‌گیری قرار دهند.

درحالی‌که ساعات کاری مهاجران اقلیت‌های قومی ۳۵ درصد کمتر از ساعات کار بریتانیایی‌های سفیدپوست به دلیل کووید-۱۹ کاهش‌یافته، ۱.۳ برابر احتمال کاهش درآمد ایجاد شده است.

در مقایسه با سفیدپوستان انگلیس، مهاجران اقلیت‌های قومی ۲.۲ برابر بیشتر احتمال دارد که فشار مالی مانند پرداخت قبض (مانند ابزار، کارت اعتباری و غیره) را در دوران خانه‌نشینی کووید-۱۹ تجربه کنند.

سفیدپوستان انگلیس (۲۸.۸درصد) ۱.۴ برابر بیشتر از مهاجران اقلیت‌های قومی ( (۲۰.۹ درصد) احتمال زندگی راحت اقتصادی طی همه‌گیری دارند. در مقابل، مهاجران اقلیت‌های قومی ۱.۵ برابر ( ۱۱.۱ درصد) بیشتر از افراد سفیدپوست انگلیسی (۷.۲درصد) گزارش کردند که مشکل مالی را طی همه‌گیری تجربه کرده‌اند.

مهاجران اقلیت‌های قومی ۱.۳ برابر (۲۶.۶درصد) بیشتر از انگلیس‌های سفیدپوست (۲۰.۲درصد) احتمال افزایش مشکلات مالی در زمان خانه‌نشینی تجربه می‌کنند.

دکتر هو، مدرس ارشد جامعه‌شناسی و علوم داده، بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های حاصل از نظرسنجی انجمن درک اجتماعی کووید-۱۹ که توسط تحقیقات و نوآوری انگلستان ارائه شده شواهدی از سراسر کشور ارائه می‌دهد.

این روش ابتکاری جمع‌آوری داده‌ها از یک نمونه ملی بیش از ۱۰هزار نفر از افراد قبل از همه‌گیری و در ماه آوریل، زمان آغاز خانه‌نشینی برای جلوگیری از انتشار کروناویروس در انگلستان گردآوری شده است.

دکتر هو با توجه به اینکه بسیاری از کشورها اقدامات خود را کاهش داده و محدودیت‌ها را حذف می کنند، گفت: بررسی و رفع نابرابری‌ها در بهبود اقتصادی طولانی‌مدت افراد از این بیماری بسیار مهم است.

تحقیق دکتر یانگ هو از دانشگاه لنکستربا نام "تقاطع نابرابری‌های قومی و مهاجران بومی در تاثیر اقتصادی همه‌گیر COVID-۱۹ در انگلستان" باقابلیت دسترسی آزاد "تحقیق در مورد طبقه‌بندی اجتماعی و تحرک" در مجله رسمی انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی منتشرشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.