تلاش برای بهره‌مندی واحدهای فاقد کدبیمه از تسهیلات کرونایی
استاندار ایلام گفت: حجم عظیمی از واحدهای فاقد کد بیمه در استان وجود دارد که در شرایط کنونی آسیب دیده اند که با رایزنی های انجام شده قرار شده تسهیلات مربوط به این واحدها نیز پرداخت شود.

«قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه کرونا خسارت زیادی در حوزه های مختلف به استان وارد کرده است، از عدم جذب به موقع تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا انتقاد و اظهار کرد: دولت برای رفع مسائل و مشکلات۸۰۸۶ واحد خسارت دیده از کرونا در استان بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد بسته به نوع کسب و کار و برای هر نفر بین ۶ تا ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته است اما تاکنون ۲۵۹۷ واحد ثبت نام کرده اند و تنها ۱ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با طرح این سئوال که چرا دستگاه های اجرایی استان نتوانسته اند این کمک‌ها را به موقع جذب کنند، تاکید کرد: ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات ۱۲ درصد آن هم بدون ضامن برای آسیب دیدگان از کروناتخصیص داده شده است، باید از این فرصت استفاده کرد و یکشنبه آینده در این خصوص جمع بندی خواهیم داشت و قصور در عدم جذب تسهیلات به هیچ عنوان از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست و مدیران مربوطه فقط یک هفته فرصت دارند این تسهیلات را جذب کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر این که تا هفته آینده باید به یک عدد قابل قبول در زمینه جذب تسهیلات آسیب‌دیدگان از کرونا برسیم، گفت : اگرچه در پرداخت ها به نسبت کشور در رتبه اول هستیم اما ما خواستار رفع موانع برای جذب تمام این تسهیلات و حتی مازاد بر آن هستیم چرا که کرونا خسارات فراوان و بیش از آن چیزی که برآورد شده بر استان وارد کرده است.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص آسیب دیدگان از کرونا که فاقد کد بیمه‌ای هستند، گفت: حجم عظیمی از واحدهای فاقد کد بیمه در استان وجود دارد که در شرایط کنونی آسیب دیده اند و مشمول این طرح نمی شوند که با رایزنی های انجام شده قرار شده تسهیلات مربوط به این قشر نیز اعطا شود.

وی افزود: در این زمینه لازم است دستگاه متولی لیست افراد آسیب دیده تحت تصدی خود را احصا کنند و از طریق سامانه ای که دراختیار آنان است به وزارت مربوطه ارجاع دهند تا در نهایت به وزارت تعاون برای اعطای تسهیلات برنامه‌ریزی شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه داریم وارد فاز تسهیلات توسعه روستایی می شویم، از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست که در جذب مطلوب این تسهیلات به موقع اقدام کنند.

وی ادامه داد: امسال عدد مناسبی برای تسهیلات روستایی استان اختصاص یافته است و در سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری نیز به خاطر جذب مطلوب تسهیلات روستایی در مرحله اول ۱۶۵ میلیارد تومان دیگر مازاد بر سهم استان تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافته است.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به کسالت معاون امور اقتصادی و مرخصی استعلاجی وی، گفت: نعمتی هنوز معاون اقتصادی استاندار هستند و کسی جایگزین ایشان نشده است اما به جهت اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است برای این مهم نبایست بگذاریم حتی یک روز امور اقتصادی استان بر زمین بماند.

وی افزود: در این راستا تا زمان بهبودی و بازگشت به کار معاون اقتصادی، رئیس دفتر حوزه استاندار با حفظ سمت امور اقتصادی استان را پیگیری می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.