ظرفیت بخش‌های کرونا بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک تقریبا تکمیل است
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک از تکمیل ظرفیت بخش‌های ویژه بستری بیماران کرونا در این مرکز درمانی خبر داد.

دکتر سعید سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک سانتر بیماران مبتلا به کرونا در این شهر است، افزود: بیمارستان از دو ماه پیش برای پذیرش بیماران کرونایی آماده است و در حال حاضر ظرفیت فضای مختص این بیماران در بیمارستان تکمیل شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ تخت اورژانس سرپایی، سه بخش درمانی با ظرفیت ۹۶ تخت و یک بخش ICU با ۱۲ تخت مختص بیماران کرونایی است که تقریبا تمام این تخت‌ها پر است، اما خوشبختانه تاکنون در شرایطی قرار نگرفته‌ایم که نتوانیم بیماران نیازمند به بستری را پذیرش کنیم.

سلطانی گفت: پرسنل بیمارستان در سه سطح طب اورژانس، متخصص عفونی و متخصص داخلی، بیماران دارای علائم را ویزیت می‌کنند و هر کدام طبق نظر متخصص نیاز به بستری داشته باشند، قطعا پذیرش می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون مشکلی در تامین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان امیرالمومنین(ع) به وجود نیامده است، تصریح کرد: آنچه در حال حاضر به مشکلی برای بیمارستان تبدیل شده میزان مراجعات است، بیمارستان امیرالمومنین(ع) در شرایط کنونی همزمان بیماران دیگر در حوزه سکته‌های مغزی، قلبی، گوارش، کلیه، روماتولوژی و ... را پذیرش می‌کند و همین امر مسلما روند کار را سخت و فشار بر کادر درمان را چند برابر کرده است.

رییس بیمارستان امیرالمومینین(ع) اراک بیان کرد: این بیمارستان همچنین، سانتر آنژیوگرافی در استان مرکزی و استان‌های همجوار است و همین امر مراجعات را افزایش می‌دهد، به همین دلیل تلاش بسیار مجدانه ای در امر ایزولاسیون بخش‌های مختص بیماران کووید۱۹ صورت می گیرد.

سلطانی با اشاره به فوت یکی از پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) اراک به دلیل ابتلا به کرونا در شب گذشته، گفت: متاسفانه کادر درمان به دلیل ایثاری که می‌کنند از ابتلا به این ویروس در امان نمانده اند و در بیمارستان امیرالمومنین(ع) هم مواردی از ابتلای کادر درمان به کرونا به ثبت رسیده است. امیدواریم که مردم شرایط را درک کرده و الزامات بهداشتی را رعایت کنند تا شمار ابتلا به ویروس و فشار بر کادر درمان کاهش یابد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.