رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: هنوز تا خروج از وضعیت "قرمز" راه داریم
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش ۱۰۰ نفری بستری‌های کرونا در بیمارستانهای کرمانشاه گفت: اگر مردم به همکاری خود ادامه دهند، این امید هست که تا نیمه مرداد از وضعیت "قرمز" کرونا خارج شویم.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند نزولی کرونا در استان طی دو روز گذشته، گفت: هنوز در وضعیت قرمز کرونا قرار داریم، اما به دلیل ارتقای رفتار بهداشتی مردم و استفاده بیشتر از ماسک، در دو روز اخیر شاهد کاهش سیر مبتلایان استان بوده‌ایم.

وی افزود: تعداد بستری های استان در هفته گذشته حدود ۴۲۰ تا ۴۶۰ نفر بود که خوشبختانه امروز به ۳۲۵ نفر رسیده که این نوید خوبی برای استان است، به شرط اینکه این رفتارهای بهداشتی و استفاده از ماسک ادامه یابد.

مرادی تصریح کرد: چنانچه مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند و به رعایت فاصله اجتماعی اهمیت دهند، می توانیم خوشبین باشیم که نیمه مرداد وضعیت کرونا در استان از رنگ قرمز به زرد تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنوز در قله کرونا هستیم، اما در سرپایینی قله قرار گرفته ایم و تا رسیدن به دامنه قله کرونا هنوز راه زیادی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان فقط رسیدگی به وضعیت درمان بیماران و مدیریت بهداشت و درمان در جامعه را برعهده دارند و این بین نقش اصلی را مردم برعهده دارند که با رعایت نکات بهداشتی می توانند به کنترل بیماری کمک کنند.

مرادی تصریح کرد: هر زمان مردم رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی گرفته‌اند، مدتی بعد شاهد کاهش سیر مبتلایان بوده ایم و هر زمان که رعایت نکردند شاهد اوج گیری بیماری بودیم، بنابراین همه چیز به رفتار خود مردم بستگی دارد.

وی افزود: در روزهای اخیر مردم همکاری خوبی داشتند و خوشبختانه امروز شاهد کاهش سیر مبتلایان هستیم و اگر این روند ادامه پیدا کند تا دو هفته دیگر تعداد فوتی های کرونا در استان هم سیر کاهشی به خود می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بطور متوسط شش فوتی کرونا در استان داریم که البته در برخی روزها تا ۱۲ مورد هم می رسد و اگر مردم همکاری کنند تا دو سه هفته دیگر شاهد سیر کاهشی فوتی های بیماری خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خودداری از حضور در تجمعات مانند عروسی و عزا، خودداری از رفتن به مسافرت، پارک‌ها و فضای سبز، استفاده همیشگی از ماسک در محیط بیرون از منزل و رعایت فاصله اجتماعی را از مهم ترین نکات در پیشگیری از شیوع کرونا عنوان کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.