کارگردان «کشتارگاه»: ای کاش اینقدر به اکران آنلاین حمله نمی‌شد
کارگردان فیلم «کشتارگاه» معتقد است، اگر به جای حمله به اکران آنلاین حمایت بیشتری از آن صورت می‌گرفت، بازگشت سرمایه فیلم‌ها موفقیت‌آمیزتر بود.

عباس امینی که فیلم تازه ساخته‌شده‌اش یعنی «کشتارگاه» را خیلی زود روانه اکران آنلاین کرد، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: اکران آنلاین این فیلم به تازگی تمام شده و با توجه به اینکه سینماها از مدتی قبل باز شدند، اصلا پشیمان نیستم که «کشتارگاه» در شرایط فعلی به صورت آنلاین اکران شد چرا که میزان فروش و استقبال مخاطب را از فیلم‌هایی که در سینما اکران شدند و پیش‌بینی می‌شد جزء پرفروش‌ترین‌های سال باشند، می‌بینیم.

او با ابراز تاسف از اینکه بعضی فیلم‌های در حال اکران در سینما باید به فروش چند ده میلیاری می‌رسیدند، گفت: برای «کشتارگاه» در یک ماه اکران آنلاین بیش از ۴۰۰ هزار بلیت فروخته شد که برای محاسبه تعداد بازدیدکننده این رقم تقریبا دو و نیم برابر می‌شود. البته من آمار دقیقی در اختیار ندارم اما طبق آنچه اعلام شده بجز فیلم های «خروج» و «طلا» که اولین‌ها در اکران آنلاین بودند، «کشتارگاه» بیشترین آمار فروش را داشته است.

امینی با اشاره به اینکه سرمایه فیلم «کشتارگاه» در اکران آنلاین برنگشت، افزود: ای کاش توانی را که برای اکران فیلم در سینما آن هم در این شرایط کرونایی صرف کردند، به جای حمله به اکران آنلاین روی همین سیستم می‌گذاشتند تا یک موج جدی ایجاد می‌شد و کنترل شدیدی هم روی قاچاق فیلم‌ها صورت می‌گرفت و اگر این اتفاق می‌افتاد، دست‌کم بخشی از سرمایه فیلم‌ها برمی‌گشت.

وی با اشاره به اینکه خارج از سیستم سایت فیلمیمو تبلیغی برای فیلم انجام نشده بود، ادامه داد: متاسفانه اکران فیلم خیلی زود تمام شد در حالی که تبلیغات سینه به سینه تازه داشت مخاطبان بیشتری را جلب می‌کرد و نمی‌دانم چرا اینقدر مدت زمان اکران کوتاه است.

این فیلمساز که به زودی برای اکران فیلم دیگرش یعنی «من اینجا هستم» که قبل از «کشتارگاه» ساخته شده ، اقدام می‌کند، تاکید کرد: ما نتیجه اصرار به بازگشایی سینما را در روزهای اوج‌گیری کرونا می‌بینیم در حالی که باید بپذیریم سینمای دنیا در این روزها بیشتر روی سیستم آنلاین کار کرده و ما هم با ادامه این بیماری باید حمایت بیشتری از شیوه اکران آنلاین،انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.