نباید طوری القاء شود که کرونا را شکست داده‌ایم/ مردم به قطع زنجیره ویروس کمک کنند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث برنامه‌ریزی استانی و تخصیص اعتبارات و مجوز جذب نیرو در راستای مقابله با ویروس کرونا در استان خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خوزستان بیان کرد: ستاد استانی مبارزه با کرونا برای استان خوزستان باید برنامه‌ریزی خاصی انجام می‌داد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برای محدودیت ترددها در سطح استان برنامه خاصی دیده می‌شد. در بحث درمان نیز حدود چهار ماه است که کادر درمانی در جنگ فرسایشی قرار داشته و واقعا ایثار می‌کنند. انتظار ما از دولت و وزارت بهداشت کمک‌های اعتباری برای تامین تجهیزات و پرداخت‌های کادر درمانی است. ما بعضا شاهد بودیم که مبالغ خوبی به برخی از استان‌ها تخصیص داده شد، اما آن طور که باید و شاید به استان خوزستان که وضعیت بحرانی دارد کمک نشده است.

یوسفی تاکید کرد: تخت‌های بیمارستانی استان تقریبا پر شده و بیمارستان‌های دولتی نیز امکان پذیرش بیمارانی که دارای مشکلات دیگر بوده‌اند، را ندارد. افرادی که از قبل نوبت برای عمل‌های جراحی داشتند معطل ماندند. از سوی دیگر تعداد پرستار در سطح استان کم بوده و این فشار به کادر درمانی وارد می‌شود. برخی از اعضای کادر درمانی حدود یک سال است که کارانه خود را دریافت نکرده‌اند.

نماینده اهواز تاکید کرد: پس دو موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد یکی برنامه‌ریزی استانی برای کنترل این ویروس و دیگری تخصیص اعتبارات لازم و صدور مجوز برای جلب نیرو است. از مردم نیز خواهش می‌کنم فاصله‌ گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر در پیشگیری از گسترش این ویروس تا زمانی که مردم کمک نکنند و این باور در آنها شکل نگیرد که خودمان باید زنجیره انتقال را قطع کنیم، راه به جایی نمی‌بریم.

یوسفی در پایان گفت: متاسفانه در طول دو ماه گذشته به گونه‌ای القاء شد که کرونا تمام شده و ما آن را شکست داده‌ایم. مردم فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کرده و دیگر دغدغه‌ای نداشتند این امر باعث گسترش شیوع این ویروس در استان شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.