مشکل چندانی در تامین کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه براساس پروتکل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیگر از افراد فاقد علامت، تست کرونا گرفته نمی‌شود، افزود: بیشتر توجه این پروتکل کشوری ابلاغ شده، بر گروه‌های پرخطر است.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش از این از کسانی که با فرد مبتلا به کرونا که تست آنها از لحاظ آزمایشگاهی مثبت بود در ارتباط بودند از جمله در محیطهای کاری همچون ادارات و سازمان‌ها نیز، تست کرونا گرفته می‌شد، اما براساس ابلاغ پروتکل جدید وزارت بهداشت و درمان این امکان وجود ندارد، اظهار کرد: اخیرا براساس این پروتکل کشوری که دانشگاه علوم پزشکی استان نیز موظف به رعایت آن است، تنها از افراد دارای علائم کرونا از جمله زنان باردار، بیماران بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی بدن، تست کرونا گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس پروتکل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیگر از افراد فاقد علامت تست کرونا گرفته نمی‌شود، افزود: بیشتر توجه این پروتکل کشوری ابلاغ شده بر گروه‌های پرخطر است.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه در استان مشکل چندانی در تامین کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا نداریم، تصریح کرد: در کشور از جمله زنجان نیز کمبود امکانات آزمایشگاهی وجود دارد که تهیه آن مقداری دشوار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، با اشاره به اجرای طرح پایلوت کشوری در زنجان به صورت تعدیل شده، خاطرنشان‌کرد: زمانی که افراد پرخطر مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند آمار مرگ و میر افزایش یافته و امکان بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.