بطحایی: هنوز درباره تعطیلات زمستانی مدارس به نتیجه نرسیدیم
وزیر آموزش و پرورش می‌گوید‌ که هنوز درباره تعطیلات زمستانی مدارس به نتیجه ای نرسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: هنوز در مورد تعطیلات زمستانی به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.

بیشتر بخوانید:

جلسه روحانی با وزرا برای تصمیم‌گیری درباره گرانی‌های اخیر برگزار می‌شود

وی درباره آزمون اخیر آموزش و پرورش برای تعیین هوش و استعداد دانش‌آموزان به منظور ورود آنها به مدارس استعدادهای درخشان گفت: سنجشی که الان تعیین شده، سنجش هوش و استعداد است و همانطور که پیش از این عنوان شده است به هیچ عنوان نیاز به مطالعه، برگزاری کلاس‌های آمادگی و مسائل دیگری که هدف اصلی ما از ورود به این عرصه را دور می‌کند، ندارد.

وی در ادامه گفت: این طرح باید به مجلس ارائه شود اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

**در برخی مدارس اجحاف و سختگیری‌هایی به اولیاء می‌شود

بطحایی درباره دریافت پول برای ثبت‌نام دانش آموزان تصریح کرد:گزارش‌هایی به ما رسیده بود که در برخی مدارس اجحاف و سختگیری‌هایی به اولیاء می‌شود، بنابراین تیمی را مامور کردیم تا مهرماه این موضوع را مراقبت و کنترل کند تا خدای نکرده حقی از والدین و دانش‌آموزان تضییع نشود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این تیم موظف است بررسی کند کمک‌هایی که از اولیاء گرفته می‌شود به هیچ وجه اجبار نباشد، خدای نکرده مواردی که پیش از این خود شما اصحاب رسانه گزارش داده‌اید مجدد تکرار نشود که به بهانه کمک به مدرسه از ثبت‌نام جلوگیری می‌شد.

وی با بیان اینکه همانند هر سال ستاد ثبت‌نام تشکیل شده است، گفت: در برخی از مدارس استقبال بیش از ظرفیت است و ما مجبور هستیم محدوده جغرافیایی برای ثبت‌نام تعیین کنیم؛ ستاد ثبت‌نام مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.