بیگدلی در گفت‌وگو با تسنیم: منتجب‌نیا هنوز قائم‌مقام "اعتماد ملی" است/ آخرین جزئیات از کنگره حزب
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی آخرین خبرها درباره استعفای منتجب‌نیا و کنگره حزب اعتماد ملی را تشریح کرد.

رحمت‌اللّه بیگدلی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،‌ درباره آخرین وضعیت استعفای حجت‌الاسلام منتجب‌نیا از قائم مقامی حزب اعتمادملی اظهار داشت: استعفای آقای منتجب‌نیا مشروط به‌ استعفای (کروبی) دبیرکل حزب اعتماد ملی است.

بیشتر بخوانیدنظر سخنگوی اعتمادملی درباره استعفای "منتجب‌نیا"منتجب‌نیا برای سومین بار از "اعتماد ملی" استعفا دادوی افزود: آقای منتجب‌نیا با توجه به‌ استعفای دبیرکل (کروبی) گفته بود در حزبی که وی نباشد قائم‌مقام نخواهند بود. با منتفی شدن استعفای آقای کروبی، استعفای قائم مقام وی نیز منتفی شده‌ است.

بیگدلی با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد که گفته بود در اولین جلسه شورای مرکزی موضوع استعفای منتجب‌نیا بررسی خواهد شد، گفت: همان‌طور که عرض کردم‌ این بحث‌ها کلا منتفی شده است. استعفای آقای منتجب‌نیا با توجه به‌ رد استعفای آقای کروبی‌ سالبه به‌ انتفای موضوع شده است‌ و از سویی دیگر ما اصلا‌ چنین دستور جلسه‌ای برای شورای مرکزی نداریم‌.

وی ادامه داد: براساس آخرین خبری که دارم، استعفای آقای منتجب‌نیا از سوی دبیرکل رد شده لذا وی کماکان به عنوان قائم‌مقام دبیرکل در حزب اعتماد ملی حضور خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی درباره آخرین نتایج انتخابات کنگره سراسری و حواشی ایجاد شده در این جلسه تصریح کرد: در دیداری که بعد از کنگره با مسئولان وزارت کشور داشتم بحث تفصیلی و سوالات مختلف در این زمینه مطرح شد.

وی افزود: در این دیدار درباره برخی مسائل و حوادث روز کنگره حزب توضیحاتی را ارئه کردم. با توجه به مبانی حقوقی اعلام کردم "طبق قانون، اصل کنگره حزب اعتماد ملی به‌صورت بسیار باشکوه و کم‌سابقه‌ای برگزار و آنچه را که قانون‌گذار انتظار داشته؛ یعنی تمکین در برابر قانون انجام شده است. اگر بحث قیام و قعود در ابقای اعضای شورای مرکزی هم تایید شود که دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند، اما اگر با توجه به‌ بروز برخی رفتارها زمینه برگزاری انتخابات شورای مرکزی با رای مخفی فراهم نیامد و این بخش از کنگره تایید نشود در فرصتی مناسب، کنگره متمم حزب برگزار و انتخابات اعضای شورای مرکزی انجام شود‌."

بیگدلی در همین زمینه تصریح کرد: توضیحاتی که در آن جلسه ارائه کردم مورد توجه قرار گرفت. مسئولان وزارت کشور اعلام کردند این مبنا، مبنای حقوقی خوب و دقیقی‌ است و ان‌شاء‌اللّه مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته بیگدلی، وی در تماسی که روز دوشنبه (۲۱‌خرداد) با مسئولان وزارت کشور داشته، مطلع شده گزارش‌های کنگره حزب اعتمادملی که از طرق مختلف و گزارش نماینده وزارت کشور به دست آمده در حال جمع‌بندی‌ است و به زودی به‌ کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: گزارش انتخابات و کنگره حزب بعد از بررسی در کمیسیون مذکور به‌ صورت رسمی اعلام می‌‌شود.

به گزارش تسنیم، کنگره حزب اعتماد ملی هفته‌های اخیر پس از ده سال وقفه برگزار شد، این کنگره با درگیری اعضای حزب همراه بود. طیف حامیان منتجب‌نیا که به روند برگزاری کنگره اعتراض داشتند، در تلاش بودند تا هیئت رئیسه‌ای که کار تطبیق اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی را بر عهده داشت، تغییر دهند. در مقابل طیف طرفداران حضرتی مانع این اقدام طیف منتجب نیا شدند که در نهایت فضای کنگره به سمت درگیری دو طیف سوق پیدا کرد.

در روزهای گذشته حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی در اعتراض به اتفاقات روز کنگره از قائم مقامی حزب استعفا داده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.