تردد به "اورامانات" ممنوع می‌شود/ حضور بیش از ۱۰ نفر در «تشییع جنازه» ممنوع
استاندار کرمانشاه از ممنوعیت تردد افراد غیربومی به منطقه اورامانات در تعطیلات پایان هفته خبر داد.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد کرونای استان که امروز (۱۲ خرداد) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به قرارگیری استان در وضعیت هشدار کرونا، گفت: این شرایط نشان می‌دهد که پروتکل های بهداشتی آنطور که باید در استان رعایت نشده است.

وی افزود: در همین راستا محدودیت هایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم کنترل بهتری در بحث مدیریت این بیماری در استان داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تعطیلات پایان هفته جاری، افزود: این منطقه خوش آب و هوا عمدتا مقصد سفر بسیاری در ایام تعطیلات است و در همین راستا از ساعت ۱۴ فردا(دوشنبه، ۱۲ خرداد)تا روز شنبه این منطقه تعطیل شده و سفر به آن برای افراد غیربومی ممنوع است.

وی افزود: در کنار ممنوعیت سفر به این منطقه برای افراد غیربومی، مراکز تفریحی و گردشگری آن هم در چهار روز پیش رو تعطیل خواهد بود.

استاندار کرمانشاه از مردم خواست تا با توجه به تشدید وضعیت "کرونا" در استان، در تعطیلات پیش رو از رفتن به سفر خودداری کرده و درخانه های خود بمانند.

بازوند در ادامه به لزوم تامین سریع ماسک مورد نیاز استان تاکید کرد وافزود: نمی شود به مردم بگوییم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید، آن وقت ماسکی نداشته باشیم که به آنها عرضه کنیم و یا قیمت ماسک بالا باشد، بنابراین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باید هرطور که شده ماسک برای مردم تهیه کند.

وی افزود: هر مشکلی که در بحث تامین ماسک وجود دارد از جمله کمبود پارچه استاندارد باید ظرف روزهای آتی مرتفع شود. باید در زمینه تولید ماسک از ظرفیت گروه های جهادی، خیاط‌ها و صنوف مربوطه استفاده شود.

استاندار کرمانشاه همچنین از ممنوعیت تشییع جنازه به عنوان یکی دیگر از محدودیت های در نظر گرفته شده برای کنترل کرونا در استان یاد کرد وافزود: حداکثر افرادی که باید در تشییع جنازه و قرائت نماز میت و تدفین حضور داشته باشند ۱۰ نفر است و حضور بیشتر از این تعداد ممنوع است.

وی افزود: اگر تشییع جنازه با بیش از این تعداد برگزار شود، فرمانداران و شهرداران باید پاسخگو باشند.

بازوند تصریح کرد: همچنین برگزاری مراسم ترحیم در مساجد نیز ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی باید در این زمینه نظارت دقیقی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تعطیلی آبدارخانه ادارت هم تاکید کرد وافزود: مراجعین ادارات نیز باید حتما ماسک داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر مردم همکاری نکنند و بیماری به نحو مطلوب کنترل نشود، مجبور به اعمال محدودیت های سخت گیرانه‌تری خواهیم شد.

بازوند همچنین با اشاره به تدارک ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط سپاه و ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش گفت: به دلیل کمبود امکانات رفاهی استقبال خوبی از نقاهتگاه ها نمی‌شود و در همین راستا معاون سیاسی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی باید با همکاری هتل ها امکانات رفاهی نقاهتگاه‌ها را افزایش دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.