استفاده از مدل ریاضی ملی در پیش‌بینی شیوع کروناویروس
وزارت علوم و فناوری هند (DST) برای کمک بر نظارت انتقال عفونت کروناویروس، استفاده از مدل ریاضی ملی کووید -۱۹ را آغاز کرده است.

به گزارش نیوز، این مدل با توجه به اطلاعات مربوط به بیماری کووید-۱۹ دارای یک مولفه داخلی سازگار برای تسهیل روند توسعه داده‌هاست.

این وزارت اعلام کرد: این مدل می‌تواند توسط سیاستگذاران در هند و سراسر جهان برای غلبه بر کروناویروس جدید مورداستفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این مدل‌ها وابسته به ریاضیات و آمار مبتنی بر شواهد جمع‌آوری‌شده بهترین تجزیه‌وتحلیل‌های پیش‌بینی کننده را برای پیش‌بینی دقیق شیوع بیماری‌های عفونی دارند و با کمک پیش‌بینی میزان شیوع عفونت می‌توان فشارهای احتمالی بر بخش مراقبت‌های بهداشتی را نیز کاهش داد.

دبیر DST گفت: "مدل‌سازی ریاضی و شبیه‌سازی‌ها برای انتشار ویروس کووید-۱۹و تاثیر آن تمرین‌های دانشگاهی نیست بلکه نیازهای اساسی برای تصمیم‌گیری منطقی، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع است."

وی افزود: "به همین دلیل این روش‌ها از اهمیت حیاتی برخوردار هستند و با تایید یک الگوی ملی قوی توسط یک مرکز بزرگ جامعه علمی فعال در منطقه، توسعه می‌یابد."

این تحقیقات توسط هیات تحقیق علمی و مهندسی هند تامین بودجه می‌شود و آژانس‌های دیگر نیز در حال کار بر روی مدل‌های ریاضی متعددی برای پیش‌بینی و نظارت کووید -۱۹ هستند.

به‌عنوان بخشی از این طرح، مرکز تحقیقات علمی پیشرفته دانشگاه Jawaharlal Nehru (JNCASR) و انستیتوی علوم هند (IISc) و بنگلور برای ارتباط و همکاری با کلیه پروژه‌ها و برنامه‌های مدل‌سازی کووید-۱۹ در کشور همکاری خواهند کرد تا مجموعه‌ای از معیارها برای ارزیابی مدل‌های مختلف ارائه و بهترین مدل انتخاب شود.

گروه هماهنگی برای اطمینان از رابط کاربری و نرم‌افزارهای مناسب با گروه‌های تحقیقاتی فعال در الگوسازی، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای مختلف و شرکت‌های معتبر مشورت و همکاری خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.