میزان تست‌ کرونا در استان به روزانه ۱۰۰۰ تست می‌رسد
استاندار کرمانشاه گفت: امکان اخذ تست‌ کرونا در استان به روزانه هزار تست در روز می‌رسد.

هوشنگ بازوند امروز(۳۱ اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه در حال حاضر روزانه نزدیک به ۵۰۰ تست کرونا در استان توسط کادر دانشگاه علوم پزشکی استان گرفته می‌شود، گفت: خریداری دو دستگاه دیگر به این منظور برای استان تامین اعتبار شده که با ورود این دستگاه‌ها تعداد تست‌های انجام شده به مرز هزار تست در روز می‌رسد.

بازوند سپس اشاره ای هم به وضعیت شیوع کرونا در استان کرمانشاه داشت و گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان رو به افزایش است، هرچند اگر این افزایش آمار به جهت بیماریابی بیشتر باشد، یک حسن است و جای نگرانی ندارد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه مردم و رسانه‌ها نباید از کنار کرونا به سادگی بگذرند، گفت: شرایط، شرایط سختی است که مدیریت آن نیاز به همراهی مردم دارد.

بازوند تاکید کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را در مواجهه با این بیماری ناشناخته که هر روز هم چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد رعایت نکنند، خطرناک است و ممکن است قشر زیادی از مردم استان درگیر بیماری شوند که در این صورت تاثیرات منفی زیادی برای استان خواهد داشت.

وی در ادامه با قدر دانی از معلمین و فرهنگیان استان که در بحران کرونا دست از کار نکشیده و تحصیل دانش آموزان استان را دنبال کردند، از آنها خواست تا هر طوری که می توانند مردم را در جریان خطرات کرونا بگذارند.

مدیر ارشد اجرایی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به در پیش بودن برگزاری امتحانات دانش آموزان داشت و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموزان بدون هیچ استرسی سر جلسه امتحان حاضر شوند.

حضور کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان در مدارس

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به بازگشایی مدارس استان از روز ۲۷ اردیبهشت و همزمان با سراسر کشور، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس استان کاملا اختیاری بوده و تنها برای رفع اشکال است.

وی با اشاره به حضور کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان استان در روز اول بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات کرونایی(۲۷ اردیبهشت)، گفت: این حضور در روزهای بعد کمتر هم شد و هم اکنون به حدود پنج درصد مجموع دانش آموزان رسیده که با تداوم این امر احتمالا از هفته آینده مدارس به سمت تعطیلی پایان سال کشیده خواهند شد.

یزدان‌پناه به بیان توضیحاتی در مورد شیوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استان پرداخت و گفت: تا این لحظه قرار است سنجش دانش‌آموزان پایه های اول تا ششم، هفتم و هشتم و دهم و یازدهم بر مبنای تشخیص معلم و فعالیت دانش‌آموز و امتحاناتی که تا قبل از تعطیلات کرونایی داده و همچنین حضور او در شبکه آموزش دانش آموزان(شاد) و یا دیگر شیوه های آموزشی مثل حضور در شبکه های اجتماعی یا خودآموزهای بهاری و... باشد، لذا این دانش اموزان امتحانات پایان سال نخواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی کلاس دوازدهمی‌ها از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر، گفت: امتحانات نهایی این دانش آموزان و نیز امتحانات پایان سال دانش آموزان پایه نهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

یزدان پناه با اشاره به ضدعفونی مرتب حوزه‌های امتحانی، از خانواده ها خواست تا دانش آموزان خود را با خیال راحت و با ماسک و دستکش برای حضور در سر جلسه امتحان به مدارس بفرستند.

یزدان‌پناه در ادامه به پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای اختصاص امتیازاتی به فرزندان مدافعان سلامت استان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید تخفیف ۵۰ درصدی برای ثبت نام فرزندان پزشکان، پرستاران و دیگر مدافعان سلامت در مراکز علمی آزاد و آموزشگاه های زبان و تخفیف ۲۰ درصدی برای ثبت نام این دانش اموزان در مدارس غیردولتی لحاظ خواهد شد.

وی همچنین از اضافه کردن دو کلاس درس در مدارس ابتدایی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی برای تحصیل آسان فرزندان مدافعان سلامت خبر داد.

یزدان‌پناه در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات اقتصادی پیش روی مراکز علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان وابسته به آموزش و پرورش داشت و گفت: کرونا زیان اقتصادی زیادی را به صاحبان این واحدها که ۶۰ درصد آنها مستاجر هستند، وارد آورده است.

در ادامه این نشست به پیشنهاد استاندار کرمانشاه مقرر شد این آموزشگاه‌ها در دریافت تسهیلات همانند بنگاه‌های اقتصادی خسارت دیده از کرونا دیده شوند و نیمی از این واحدهای آموزشی زیان دیده از کرونا برای دریافت کمک‌های بلاعوض به استانداری معرفی شوند.

در این نشست پس از مطرح شدن تقاضای حاضرین برای بازگشایی مراکز علمی آزاد و آموزشگاه‌های زبان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، استاندار کرمانشاه بازگشایی این مراکز را منوط به موافقت اعضای شورای آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.