اصلاح ساعات پروازی در فرودگاه خرم‌آباد
مدیر فرودگاه خرم‌آباد از اصلاح ساعات پروازی در این فرودگاه خبر داد.

علی کاملی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فرودگاه‌ها به‌عنوان موتور توسعه هر منطقه‌ای شناخته می‌شوند و فرودگاه خرم‌آباد هم با برخورداری از زیرساخت‌ها، باند، سطوح پروازی، ترمینال، ساختمان‌های جانبی، ماشین‌آلات امکانات و تجهیزات کمک ناوبری استاندارد می‌تواند در شکوفایی رشد و توسعه استان نقش بسزایی ایفا کند.

وی بیان کرد: در همان ابتدای حضور در فرودگاه خرم‌آباد، جلسات متعددی با مقامات ارشد استانی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار و راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت فرودگاه برای محرومیت‌زدایی و توسعه استان را ارائه کردیم.

کاملی اضافه کرد: پس از انتخابات مجلس یازدهم نیز در دیدار با منتخبان مردم خرم‌آباد در مجلس یازدهم، ضمن بیان مسائل و مشکلات موجود در راه توسعه فرودگاه، خواستار پیگیری برای افزایش پروازهای فعلی و برقراری مسیرهای جدید پروازی شدند.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد یادآور شد: خوشبختانه با حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار پروازهای مشهد مقدس بعد از یک وقفه دو ساله، مجدداً در بهمن ۹۸ برقرار شد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های سال ۹۹ فرودگاه خرم‌آباد، تصریح کرد: برای تکمیل طرح ناتمام توسعه فرودگاه که از سال ۹۲ شروع شده، ابتدا پیشنهاداتی برای شروع به کار به پیمانکار پروژه و انجام تعهدات باقی‌مانده داده شد و این پیشنهادات در سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان و در جلسه‌ای مشترک با حضور استاندار و پیمانکار طرح توافقاتی حاصل شد که با پایان بحران کرونا اجرایی خواهد شد.

کاملی افزود: برای رفاه حال مسافران و افزایش بهره‌وری در ماموریت کارکنان ادارت و دوایر دولتی، اصلاح ساعات پروازی در دستور کار قرار گرفته و با مذاکراتی که با ایرلاین‌ها انجام شده، قول همکاری برای انتقال ساعات پروازی به اوایل صبح و اواخر روز داده شده و برای به سرانجام رسیدن این موضوع نیاز به جدیت و پیگیری بیشتر مسئولان ارشد و نمایندگان استان داریم.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد اضافه کرد: افزایش پروازها به مقصد تهران، مشهد و سایر مسیرها از دیگر برنامه‌های ماست که با توجه به استقبال خوب شهروندان و درخواست‌های آنان با حمایت و پیگیری‌های استاندار و مقامات ارشد استان، مذاکرات خوبی با شرکت‌های هواپیمایی انجام داده‌ایم که در صورت ورود جدی بخش خصوصی و سرمایه‌گذار، این امر نیز محقق خواهد شد.

وی گفت: ایجاد پایگاه هوانوردی عمومی در غرب کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بسته‌های پیشنهادی به سرمایه‌گذاران ارائه شده است. بخش خصوصی در بعضی از قسمت‌ها اعلام آمادگی کرده و در حال بررسی و ارائه طرح‌های اقتصادی خود برای شروع به کار هستند. با توجه به اینکه یکی از دلایل مهم راه اندازی این صنعت، جذب توریست و گردشگر است و امکان ورود سرمایه‌گذاران را به استان فراهم می‌کند، امیدوارم بزودی شاهد رشد و شکوفایی این صنعت در استان باشیم.

کاملی خاطرنشان کرد: بهسازی ترمینال فرودگاه، آسفالت بلوار ورودی و محوطه‌های فرودگاهی، اجرای سیستم چراغ‌های پرسیژن اپروچ، تکمیل پروژه بهسازی باند و تاکسی وی‌ها، اجرای دیوارهای حفاظتی پیرامون فرودگاه و ایرساید، خرید سه دستگاه ایکس ری، خرید و اجرای دوربین مدار بسته، خرید چیلرو کندانسور هوایی جهت گرمایش و سرمایش ترمینال و سایر اماکن، بهسازی و آسفالت جاده حفاظتی، ایجاد اپی و سیل بند در رودخانه‌ها(میانگلال) و کانال‌های عبوری از داخل فرودگاه و ضلع شمالی فرودگاه) کاکاشرف) و همچنین ساماندهی تمام کانال‌های موجود در فرودگاه از پروژه‌های در دست اقدام برای سال جاری است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.