۵۰۰ اکیپ در سه نوبت ضدعفونی شهرها و روستاها را انجام می دهند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۷۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ اکیپ ضدعفونی شهرها و روستاهای استان را به صورت مستمر انجام می دهند، گفت: برنامه زمان بندی تهیه و ابلاغ شده تا ضدعفونی شهرها و روستاها در سه نوبت و براساس دستورالعمل های تعیین شده، انجام شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا هم اکنون حدود ۱۷۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ اکیپ کار ضدعفونی شهرها و روستاهای استان را به صورت مستمر انجام می دهند که متشکل از جبهه های مردمی سلامت، بسیج، ارتش، شهرداری ها و دهیاری ها هستند.

وی با اشاره به نظارت مدیریت بحران استانداری بر فعالیت اکیپ های ضدعفونی در شهرها و روستاهای استان، گفت: اکیپ های ضدعفونی مکان های مختلفی مثل جایگاه های بنزین، عابر بانک ها، ورودی ادارات را ضدعفونی می کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون کمبود مواد ضدعفونی کننده در استان نداشته ایم، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در حال تهیه محلول های آب ژاول است و دستورالعمل های لازم برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و چگونگی استفاده از آن اعلام شده است. همچنین پروتکل های بهداشتی در همه بخش های اجرایی و چگونگی فعالیت ها توسط مرکز بهداشت استان تهیه شده و اعلام کرده ایم فعالیت اکیپ های ضدعفونی باید مطابق این پروتکل ها باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تکرار حوادثی مشابه آنچه برای نوجوان اردستانی اتفاق افتاد و منجر به قطع پای این نوجوان در حین عملیات ضدعفونی شد، گفت: مرکز بهداشت استان آموزش های لازم را پیش بینی کرده و فرمانداری ها موظف اند جبهه های مردمی را برای شرکت در این آموزش ها هماهنگ کنند تا علاوه بر جلوگیری از حوادث ناگوار، به مسائلی همچون استاندارد مواد ضدعفونی کننده، نوع پاشش و زمان آن توجه لازم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه زمان بندی تهیه و ابلاغ شده تا ضدعفونی شهرها و روستاها در سه نوبت انجام شود، در عین حال اینکه مواد ضدعفونی کننده را در کجا و چطور استفاده شود هم مساله مهمی است، مثلا مواد ضدعفونی کننده روی فضای سبز نباید پاشیده شود.

شیشه فروش در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ فروردین) محدودیت تردد بین شهری تعیین شده است، گفت: در ۱۲۰ نقطه ایستگاه های ایست و بازرسی مستقر شده و تردد بین شهری مشمول جریمه می شود.

وی به اجرای طرح زوج و فرد خودروها در شهرهای اصفهان و کاشان اشاره کرد و افزود: طرح زوج و فرد خودروها تا اطلاع ثانوی برای کاهش ترددها درنظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نظارت ۴۰۰ دوربین در سطح شهر اصفهان بر اجرای طرح زوج و فرد خبر داد و گفت: ساعات طرح زوج و فرد از ۸ صبح تا ۱۳ و ۱۵ بعدازظهر تا ۱۲ شب تعیین شده و این طرح همانطور که در زمان آلودگی هوا اجرا شد از درب منزل شهروندان اجرا می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.