همکاری بیش از ۴۲ هزار داوطلب با هلال‌احمر برای مقابله با کرونا
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از همکاری بیش از ۴۲ هزار داوطلب با هلال‌احمر در حوزه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد نصیری درباره خدمات سازمان داوطلبان هلال احمر در مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تا ۱۴ فروردین ماه، ۴۲ هزار و ۲۹۹ داوطلب با انجام ۴۳۱ هزار و ۶۲۶ نفر ساعت کار داوطلبی، برای قطع زنجیره انتقال ویروس با جمعیت هلال احمر همکاری کرده اند.

وی ارزش ریالی کمک های غیر نقدی داوطلبان هلال احمر برای مقابله با ویروس کرونا را ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: داوطلبان هلال احمر تا ۱۴ فروردین ماه در ۹۰۰ پروژه مختلف از جمله ضد عفونی و گندزدایی اماکن، تولید ماسک و لباس پزشکی، تامین و اهدای دستکش، ماسک، بسته های بهداشتی و غذایی به نیازمندان مشارکت داشته اند.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، تا ۱۴ فروردین ماه ۳۷۴ هزار و ۵۸۷ لیتر مواد ضدعفونی کننده و همچنین ۲۳ هزار و ۷۰۸ لیتر الکل اهدا شده و توسط داوطلبان هلال احمر ۶۳۵۲ معبر و خیابان به مسافت ۷۸ هزار کیلومتر، ۲۰ هزار و ۵۹۷ واحد اتوبوس، تاکسی و سواری، ۲۷ زندان، ۳۷ گرمخانه، ۲۳۰۹ مسجد، ۳۰۰ همراه سرا و ۹۸۴۷ مورد سایر اماکن در سراسر کشور، ضد عفونی و گندزدایی شده است.

نصیری همچنین به تولید روزانه هزاران ماسک و لباس سرهمی بیمارستان توسط داوطلبان خانه های هلال در ۳۲۴ کارگاه تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: تا ۱۴ فروردین ماه، ۵۴۰ هزار و ۶۷۳ ماسک، ۱۴۷ هزار و ۳۵۴ جفت دستکش و ۳۹۳۶ ثوب لباس سرهمی توسط داوطلبان هلال احمر تهیه و اهدا شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: همچنین با همکاری داوطلبان دراین مدت، ۵۰ هزار سبد و بسته غذایی و ۹۴ هزار بسته بهداشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، نصیری افزود: اهدای ۱۳۵۰ واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر، از دیگر برنامه های اجرا شده با همکاری داوطلبان هلال احمر بوده است. علاوه بر این، سازمان داوطلبان برای مقابله با ویروس کرونا برنامه های دیگری همچون صدور مجوز برای ۲۶ تشکل مردم نهاد، ارسال یک میلیون و ۷۸۰ هزار پیامک آموزشی و تهیه و توزیع ۴۷۷ هزار بروشور برای آگاه سازی داوطلبان و عموم مردم و همچنین دعوت به همکاری برای شرکت در پروژه ها و برنامه های جمعیت هلال احمر را به اجرا درآورده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تا ۱۴ فروردین ماه، ۲۸ هزار و ۶۳۳ داوطلب هلال احمر و همچنین یک میلیون و ۲۰۷ هزار نفر از مردم از آموزش های این سازمان در حوزه مقابله با کرونا بهره مند شده اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.