شناسایی ۴۲۱ مورد مشکوک به کرونا در ایستگاه‌های سلامت هلال احمر
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از شناسایی ۴۲۱ مورد مشکوک کرونا در ایستگاه‌های سلامت این جمعیت خبر داد.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که از آغاز طرح پایش سلامت و غربال‌گری در خصوص کرونا در این استان، نیروهای داوطلب، جوانان و پرسنل، ۸۲ هزار و ۸۷ نفر را تب‌سنجی کرده‌اند، افزود: تب‌سنجی و غربال‌گری این تعداد در ۲۴ پست بازرسی سلامت مبدا ورودی و خروجی شهرها، ترمینال، راه‌آهن انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که سرنشینان ۳۱ هزار و ۷۲۶ خودرو در استان زنجان، تب‌سنجی و سلامت آنها در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مورد پایش قرار گرفته است، ادامه داد: از ۸۲ هزار و ۸۷ نفری که تب‌سنجی شده‌اند، ۸۱ هزار و ۵۶۶ نفر بدون علائم ابتلا به ویروس کرونا بودند.

میرزایی با بیان این‌که از ۴۲۱ نفری که با علائم تب بودند، ۳۶۸ نفر به مراکز درمانی استان زنجان ارجاع داده شده‌اند، خاطرنشان کرد: هزار و ۱۵۴ نفر از داوطلبان، جوانان و پرسنل هلال‌احمر در پست‌های بازرسی سلامت، غربال‌گری و تب‌سنجی افراد ورودی به شهرها حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، با بیان این مطلب که از این تعداد ۸۵۵ نفر داوطلب و اعضای جوانان و ۲۹۹ نفر نیز از کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان هستند، اظهار کرد: اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان سلامت افراد را به روش تب‌سنجی کنترل می‌کنند و قبل از این عملیات نیز آموزش‌های مورد نیاز نیز به آنها ارائه شده است.

وی با اشاره به این‌که غربال‌گری و تب‌سنجی هلال‌احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی استان زنجان انجام می‌شود، اضافه‌کرد: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاهاست و جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز همه توان تجهیزات و نیروها به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس به کار بسته و شبانه‌روز در تلاش است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.