ورود هرگونه مسافر به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است/مهمانان هر چه زودتر به شهرهای خود بازگردند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از امروز ورود هرگونه مسافر به این استان ممنوع بوده و اگر کسی وارد استان شود برخورد خواهد شد.

"حسین کلانتری" از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مرکز استان و همه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را از صبح روز جمعه ۸ فروردین ماه اعلام کرد و افزود: این طرح در راستای حفظ سلامت و بهداشت مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک است.

وی مشارکت، همراهی و کمک مردم در اجرای این طرح را مهم و اساسی خواند و اظهارکرد: با این اتحاد انسجام و همدلی می توان زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گام جدید این طرح محدودیت شدید تردد و سفر قرار دادیم و هیچ کس حق ندارد به عنوان مسافر وارد استان شود.

کلانتری عنوان کرد: علاوه بر پویش « درخانه بمانیم » باید پویش «به خانه برگردیم » را نیز اضافه کنیم و کسانی که به مسافرت رفتند و برای دیدن خانواده و اقوام به شهری سفر کردند، باید هر چه سریع تر به خانه خود برگردند.

وی تصریح کرد: از لحظه اجرای این طرح هیچ غیر استانی که ساکن کهگیلویه و بویراحمد نیست حق ورود به این استان را ندارد و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما روزانه از ورودی و خروجی ها و محورهای استان بازدید خواهیم کرد و محکم و به جد می گوییم که هیچ مسافری از هیچ کجای ایران حق ورود به این استان را ندارد.

کلانتری بیان کرد: مهمان هایی که در استان ما حضور دارند ان شاء الله که به سلامتی هر چه زودتر به شهرهای خود بازگردند.

وی ادامه داد: ورود مسافر به هیچ عنوان به استان نداریم و اگر هم وارد می شوند می توانند از کنار گذرهای شهرها عبور کنند و حق ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه شهرهایی که محل رفت و آمد از استان های دیگر است مانند یاسوج، گچساران و دهدشت و برخی شهرهای دیگر دارای کنار گذر هستند.

کلانتری گفت: ترددها تنها از کنار گذرها ‌و کمربندی شهرها برای مسافران جهت خروج از استان انجام می شود و حتی اگر مسافری وسیله ندارد و می خواهد وسیله برای خروج تهیه کنند باید در کنار گذرها پیش بینی شود.

وی اظهار کرد: در خصوص ورود افراد به استان کمیته هایی شکل گرفته که مسئول اجرای طرح در هر شهرستان بر عهده فرمانداران است و این طرح برای اجرای دقیق و کامل به فرمانداران ابلاغ شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر شخصی وارد استان شود و هویت وی قابل شناسایی نباشد توسط کمیته ای که پیش بینی شده است، کدملی، بیمه نامه خودرو و پلاک ماشین چک شده و در صورتی که ساکن استان باشد حق ورود دارد و در غیر این صورت بازگردانده خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: در این کمیته ثبت احوال نیز حضور دارد و گزینه ای جهت شناسایی شخص پیش بینی کرده اند تا مردم سرگردان نشوند.

وی عنوان کرد: یقین بدانید محدودیتهای حداکثری اعمال خواهد شد و البته خودروهای پلیس، حمل بار های مواد فاسد شدنی، خودروهای درمانی و آتش نشانی استثناء هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا پایان این طرح تمام دانشگاه ها، مدارس در تمامی مقاطع، پارک ها و بوستان ها، مراکز تفریحی و ورزشی تعطیل هستند و هیچ کس حق نصب چادر را ندارد و با متخلفین برخورد خواهد شد.

کلانتری خاطرنشان کرد: ان شاءالله که هیچ مصیبتی برای فردی رخ ندهد اما در صورت بروز مصیبت اجتماعات نباید صورت گیرد و مراسم نیز تعطیل می باشد.

وی اظهارکرد: قطع یقین این کنترل ها صورت می گیرد اما مردم نیز باید در این امر موثر مشارکت داشته باشند و جا دارد از تمام اصناف استان جهت تعطیلی مغازه ها تشکر کرد که با اقدام به موقع آنها توانستیم اقدامات موثری را انجام د هیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حال حاضر و در این طرح فقط اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند اعم از خبازان، میوه فروشان، قصابان و خواربارها می توانند با رعایت موازین بهداشتی فعالیت کنند و دیگر صنوف تعطیل خواهند بود.

کلانتری افزود: به کمیته اقتصادی ماموریت داده شده که حداقل نیروهای علمی استان و شرکت های دانش بنیان را به کمک طلبیده تا خریدهای تلفنی و اینترنتی را برای مردم استان فراهم کنند تا دیگر نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی تاکید کرد: ما بقی صنوف تا پایان اجرای این طرح حق فعالیت نخواهند داشت و دستگاه های اجرایی که ضرورت ندارند به شکل حداقلی و پرسنل آنها به شکل دور کار انجام وظیفه خواهند کرد و این دستور برای مدیران اجرایی ابلاغ شده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز با تاکید به مردم استان برای ماندن در خانه‌ها و توجه به توصیه‌های مسئولان گفت: در صورتی که مردم به تذکرات و توصیه‌ها توجه کنند ریشه و زنجیره این ویروس خطرناک قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا جمعه طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان به تبع کل کشور اجرا می‌شود از همه مردم استان خواست تا برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری کنند.

حسینی در ادامه به برخی افرادی که ممکن است مخل اجرای این طرح شوند هشدار داد و اظهارکرد: کسی حق ندارد در برابر این طرح موضع گیری کند همه باید در چارچوب طرح اقدام کنند و به دستورات توجه شود و با کسانی که در برابر طرح مقاومت کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج اجرای این طرح را مهم خواند و بیان کرد: به همه مردم توصیه می کنم برای ریشه کرن کردن این ویروس خطرناک در خانه بمانید و از مسافرت و ترددهای بیجا و غیر ضرور خودداری کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.