ابتلای ۲۳۷ نفر به کرونا در ایلام ، تاکنون/ در خانه ماندن بهترین قدردنی مردم از جامعه پزشکی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تا امروز ۲۳۷ نفر به کرونا مبتلا شده اند از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن فرزندان خود را در دانشگاه علوم پزشکی برای غلبه بر این بیماری یاری کنند.

"محمد کریمیان" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مبارزه با کرونا در سطح ملی یک ستاد دارد که سیاست های کلی را اعلام می کند و در سطح استان این تصمیمات با نگاه بومی اجرا می شود. وی با قدردانی از اعضای ستاد و در راس آن استاندار ایلام، گفت : تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های امنیتی و قضایی در این روزها جای تقدیر ویژه دارد و رسانه ها نیز در این ایام سنگ تمام گذاشته اند و برآوردها نشان می دهد که ستاد تاکنون راه خود را درست پیموده و در حال انجام وظیفه است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: با شیوع کرونا ، جامعه پزشکی اعم از پزشکان و پرستاران و نیروهای دانشگاه بدون توجه به مشکلات و مسائل مالی وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند و در صحنه های مورد نیاز حضور داشته اند. کریمیان ادامه داد : صدا و سیما و دیگر رسانه ها و فعالان فضای مجازی با دلسوزی پای کار هستند و نکات مورد نیاز را به خوبی آموزش داده اند و هدف مشترک همه این است که شیوع این بیماری هر چه زودتر به صفر برسد. وی گفت : بیمارستان شهید مصطفی که بیمارستان مادر بود را برای کرونا اختصاص دادیم و بخش قلب را به بیمارستان زاگرس و بخش داخلی را به بیمارستان امام منتقل کردیم و تصمیم درستی هم بود. وی به ایجاد بیمارستان صحرایی با ۵۰ تخت خواب اشاره کرد و گفت: ۴۰۰تخت نقاهتگاهی را آماده کردیم و همه ظرفیت ها را پای کار آوردیم و حتی در سهرستان دهلران هم نقاهتگاه ایجاد کردیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد بیماران کرونایی را تا امروز ۲۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا با تمام قوا وارد کار شدیم و برای این مهم ،مرز ، فرودگاه و مبادی ورودی را کنترل کردیم، اما ساختار استان به شکلی است که تعداد زیادی از هم استانی های ما در استان های دیگر زندگی می کنند، ایام نوروز به ایلام آمدند و جمعیت زیاد شد و عملا دید و بازدیدها تعطیل نشد و همین عامل هم موجب شیوع بیشتر بیماری شد. کریمیان ضمن قدردانی از مردم، اظهار کرد: کنترل این بیماری مهمترین موضوع است، اما متاسفانه ۳۰ درصد مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته اند و در کاهش اجتماعات نمی کوشند و در چنین شرایطی شیوع بیماری بالا می رود. وی با تاکید بر اینکه ، مردم قرنطینه خانگی و بهداشت فردی را جدی بگیرند، ادامه داد: کرونا یک بیماری مانند بیماری های دیگر است اما قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و اگر درمان آن به موقع نباشد می توانند منجر به عوارض خطرناک و مرگ شود و کتمان کردن آن درست نیست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شخصی که در اثر این بیماری فوت شده، وظیفه ما این است که از خانواده اش سرکشی کنیم و اگر عضو دیگری از خانواده علائمی داشته باشد باید مورد معاینه قرار گیرد و آن را عیب نپندازند و نگران انگ اجتماعی نباشند .

کریمیان تصریح کرد: موارد خفیف در خانه قرنطینه می شوند و موارد شدید نیز در بیمارستان بستری می شوند و جواب خوبی هم می گیرند. وی تصریح کرد: در این ایام خیرین و ادارات پای کار آمدند و در تولید وسایل بهداشتی مانند ماسک ، الکل و مواد ضدعفونی کننده گام های خوبی برداشته شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : غربالگری سلامت ۶۵ درصد خانواده ها بررسی شده است و امیدواریم در چند روز آینده به ۱۰۰ درصد برسد که در این مورد کمک های سپاه پاسداران مانند همیشه موثر است. وی از مردم خواست با تمام توان نکات بهداشتی را رعایت کنند و با در خانه ماندن فرزندان خود را در جامعه ی پزشکی برای غلبه بر بیماری یاری کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.