مردم برای اجرای طرح "فاصله‌گذاری اجتماعی" همکاری کنند
یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حتما می‌تواند در کنترل کرونا موثر باشد، گفت: به نظر می‌رسد کار بسیار موثری باشد؛ لازم است مردم همکاری کنند و نیروی انتظامی نیز سفت و سخت آن را اجرا کند.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در انجام این کار عقب نیز هستیم؛ چراکه باید این اقدام را در اسفند ماه آغاز می‌کردیم و اکنون بیش از یک ماه است که از شیوع ویروس کرونا گذشته‌ است و هنوز بخشی از مردم احساس جدی نسبت به رعایت موارد ندارند و این درحالیست که در کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند در عرض ۴۸ ساعت تمام خیابان‌های آن خالی شدند.

وی افزود: اکنون حدود دو ماه است که از شیوع این بیماری در کشور می‌گذرد، اما خیابان‌ها پر از ماشین است و مردم می‌گردند و فکر می‌کنند هیچ اتفاقی نیفتاده است و این تنها باعث طولانی‌تر شدن دوره پیک بیماری می‌شود.

این متخصص عفونی توصیه کرد: مردم در خانه‌های خود بمانند، به مسافرت و دورهمی نروند، روبوسی نکنند، دست ندهند، شستشوی مکرر دست‌های خود را فراموش نکنند و صبر داشته باشند. کشورهایی مانند چین توانستند با رعایت این نکات طی دو تا سه ماه بر این بیماری غلبه کنند و اگر این کار را نکنیم شاهد افزایش مرگ ناشی از این بیماری و شمار مبتلایان به آن خواهیم بود.

مردانی در پایان درباره روز طبیعت و سیزده بدر نیز گفت: سیزده بدر امسال هر فردی باید در خانه خود بماند و در تراس خانه سیزده خود را بدر کنند تا به امید خدا بعد از غلبه کردن بر این بیماری همگی بتوانیم سیزده‌مان را بدر کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.