فعالیت ۱۵۰ تشکل مذهبی و فرهنگی استان مرکزی در قالب پویش "به توان ما"
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در راستای تحقق اهداف پویش "به توان ما" ۱۵۰ تشکل مذهبی و فرهنگی در سطح استان مرکزی فعالیت دارند و کمک های جمع آوری شده در بخش‌های مختلف مقابله با کرونا از جمله در بخش‌هایی که مربوط به ضدعفونی کردن اماکن و تهیه اقلام بهداشتی است، هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پویش "به توان ما" توسط سازمان تبلیغات برنامه‌ریزی شده و بواسطه صدا و سیما در حال اجرا و پخش است، اساس این پویش بر این است که تمام مراکز مذهبی اعم از هیئات، امنای مساجد، روحانیون و مبلغین در کنار هم با مدیریت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برای دریافت کمک‌های مردمی، آمادگی خود را اعلام کنند.

وی افزود: مردم می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۱۱ را به شماره ۳۰۰۰۱۱۷۱ ارسال کنند تا روش‌های مشارکت و پرداخت برای آنها پیامک شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: این پویش جهت جمع آوری کمک مردمی از طریق مراکز مذهبی، هیئت‌ها و مبلغین و مداحان در کنار سایر اقشار مردم ایجاد شده است که اهدافی را نیز دنبال می‌کند.

قربانپور با بیان اینکه در راستای تحقق این پویش ۱۵۰ تشکل مذهبی و فرهنگی فعالیت دارند، بیان کرد: شناسایی محرومین و تهیه بسته حمایتی برای آنها از دیگر اهداف این پویش است که در این شرایط این قشر کم نیستند و افراد تحت پویش نهادهای حمایتی یا دستفروشانی که فاقد شغل ثابت بودند و به دلیل مشکلات ناشی از کرونا همان حداقل فروش را هم از دست دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: هیئات و مراکز مردمی به دلیل تعطیلی مساجد، نمی توانند برنامه‌های خود را به شکل معمول برگزار کنند، در نتیجه در فضای دیجیتال برنامه‌های متعدد و نرم افزارهایی برای ادامه فعالیت های فرهنگی دینی تولید می‌شود بنابراین هیئت‌ها به شکل دیگری و با کیفیت متفاوت دایر هستند و نیاز است در فضای مجازی تولید محتوا صورت گیرد که بخشی از این کمک‌ها ممکن است در این فضا قابل بهره‌برداری و استفاده باشد.

قربانپور افزود: جامعه مذهبی و مبلغان ضمن حضور در کنار کادر بهداشتی و درمانی، اقدامات فکری و فرهنگی را نیز با کیفیت مناسب اجتماعی ادامه خواهند داد، بنابراین این پویش افراد را در کنار یکدیگر قرار می دهد تا در کنار کادر سلامت، کادر فرهنگی دینی هم در بخش های فرهنگی و اجتماعی فعالیت خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون در راستای این پویش ۵۴ میلیون تومان به همت روحانیون مستقر شهرستان فراهان برای کمک به محرومان و نیازمندان جمع آوری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در اراک ۱۶ مسجد در راستای این پویش در حال ضدعفونی هستند، ادامه داد: همچنین ضدعفونی اماکن، تولید محتوای فرهنگی، تولید، توزیع و بسته بندی ماسک و موادضدعفونی از دیگر اقداماتی است که توسط تشکل های مذهبی و فرهنکی انجام می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.