اجرای طرح پانجیا در زنجان
فرمانده انتظامی استان از اجرای عملیات مبارزه با تبلیغات غیرقانونی، تولید و توزیع داروهای غیرمجاز تقلبی، همزمان با ۱۰۰ کشور جهان با هماهنگی سازمان اینترپل با عنوان عملیات پانجیا در کشور و استان زنجان خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مهم‌ترین هدف از اجرای طرح عملیاتی پانجیا با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا، ریسک خرید آنلاین دارو، تجهیزات پزشکی، شناسایی وب‌سایت‌های غیرقانونی در حوزه داروهای غیرمجاز، مقابله با اقدامات مجرمانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح پانجیا، پلیس فتای زنجان، تعداد ۲۵۰ مورد تارنمای مجرمانه را شناسایی و در این راستا ۴۵ فقره پرونده برای تارنماهای مجرمانه فعال در استان تشکیل داده است.

این مسئول ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی، مقادیر زیادی انواع دارو، مواد بهداشتی غیرمجاز از قبیل ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده کشف و نسبت به مسدودسازی تارنماها و صفحات مجرمانه، اقدامات لازم صورت گرفت.

جهانبخش اظهار کرد: تعدادی تارنمای مجرمانه نیز برای اقدامات عملیاتی به پلیس فتای سایر استان‌ها ارسال شده است.همچنین عمده‌ترین اقلام کشف شده در استان، انواع مواد ضدعفونی‌کننده الکلی، ماسک، دستکش و انواع مکمل‌های ورزشی فاقد مجوز بهداشت و یا خارج از چرخه توزیع دانشگاه علوم‌پزشکی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر عزم پلیس فتا بر مبارزه قاطع با کلاه‌برداران و سودجویان فضای مجازی در بحث تبلیغ و فروش دارو و نیز محصولات بهداشتی، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود اقلام مورد نیاز دارویی و بهداشتی را از طریق داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی تهیه کرده و هرگونه موارد مشکوک را می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های فوریت ۱۱۰ و ۲۱۸۲۱۴۴۹ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.