پایش سلامت سرنشینان بیش از ۱۵ هزار خودرو در زنجان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: سلامت سرنشینان ۱۵ هزار و ۴۸۵ خودرو در این استان توسط داوطلبان، اعضای جوانان و کارکنان مورد پایش قرار گرفت.

شهرام میرزایی دیروز (۶ فروردین) در جمع خبرنگاران افزود: تب‌سنجی و غربال‌گری سرنشینان خودرو در ۲۰ مبدا ورودی و خروجی شهرها، ترمینال، راه‌آهن و شهر تاریخی سلطانیه انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که از ۹ اسفند پارسال تاکنون در استان زنجان ۳۹ هزار و ۸۹۸ نفر تب‌سنجی و سلامت آن‌ها در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مورد پایش قرار گرفته است، گفت: از این تعداد ۳۱۰ نفر با علائم اولیه کرونا تشخیص داده شده‌ و ۲۷۰ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه در پست‌های بازرسی سلامت، پایش، غربال‌گری و تب‌سنجی افراد ورودی به شهرهای استان ۵۴۳ نفر فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۱۱ نفر داوطلب و اعضای جوانان و ۱۳۲ نفر نیز از کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به این‌که در پست‌های سلامت و غربال‌گری ۷۲ خودرو اعم از کمک‌دار، سبک و آمبولانس فعال است، اظهار کرد: اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ۱۸ پست بازرسی سلامت افراد را به روش تب‌سنجی کنترل می‌کنند و قبل از این عملیات نیز آموزش‌های مورد نیاز نیز به آن‌ها ارائه شده است.

میرزایی با بیان این‌که در پست‌های غربالگری سلامت، ۱۷ دستگاه خودور اعم از آمبولانس، کمک‌دار سبک و سواری فعال است، ادامه داد: غربال‌گری و تب‌سنجی هلال‌احمر با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی استان زنجان انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاها است و جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز همه توان تجهیزات و نیروها به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس به کار بسته و شبانه‌روز در تلاش است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.