رها کردن ماسک و دستکش در محیط سبب انتشار کرونا می‌شود
شهردار زنجان گفت: از شهروندان زنجانی انتظار داریم ماسک و دستکش استفاده شده خود را در سطح شهر رها نکنند، زیرا باعث انتقال ویروس شده و زحمت مضاعفی را بر دوش نیروهای شهرداری می‌گذارد.

حبیب‌الله ملایی‌یگانه دیروز (۶ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای روزهایی که بحث شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان مطرح شد، زنجان جزو اولین استان‌هایی بود که اقدامات پیشگیرانه را در بحث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داد و بر حسب تکالیف ذاتی و قانونی واگذار شده به کمیته‌های مختلف شهرداری زنجان، اقداماتی نیز در این راستا انجام شد که مهم‌ترین آن بحث ضدعفونی کردن شهر و معابر عمومی بود.

وی افزود: در شهرداری به خصوص شهرداری مناطق و سازمان آتش‌نشانی که مسئولیت ارائه خدمات ایمنی را برعهده دارد، نسبت به ضدعفونی کردن شهر به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و نیز اماکنی که متولی آن شهرداری است مانند سازمان آرامستان‌ها، پارک‌های سطح شهر و سازمان میادین و ترمینال شهر، شب‌ها اکیپ‌های شهرداری در قالب تیم‌های تجهیز شده به مواد ضدعفونی‌کننده به این مراکز و محلات مراجعه کرده و نسبت به ضدعفونی اقدام می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ضدعفونی شهر به شهرداری سپرده شده و این اقدام با همراهی و همکاری سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، گروه‌های جهادی و نیز پویش‌های مردمی انجام می‌شود، تصریح کرد: اولویت ما حفاظت از نیروهای شهرداری است، چون به عنوان نیروی پشتیبانی، مسئولیت تدفین متوفیان این بیماری و نیز جمع‌آوری پسماندها را بر عهده دارند. متاسفانه چند نفر از همکاران شهرداری نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت عمومی خوبی دارند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ویروس کرونا دیر یا زود شکست خواهد خورد، بنابراین نباید با بی‌مبالاتی در مورد ضدعفونی، مشکلات و مسائل زیست‌محیطی را ایجاد کنیم، ادامه داد: دستورالعمل نحوه ضدعفونی شهر از لحاظ زمان و مواد مورد استفاده برای این امر به شهرداری ابلاغ شده است و از این به بعد فعالان در این حوزه باید طبق دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

ملایی‌یگانه با تاکید بر اینکه مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید در خانه بمانند و از تجمعات پرهیز کنند، اظهار کرد: تفرج‌گاه‌های شهر زنجان در ایام نوروز به خصوص روز طبیعت تعطیل بوده و اجازه ورود هیچ فردی به پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای تفرج‌گاهی شهر داده نخواهد شد. استفاده همشهریان از فضای سبز و پارک‌ها باید همراه با رعایت اصول بهداشتی باشد و برای افرادی است که مجبور به پیاده روی هستند و یا فضایی در منزل ندارند تا پیاده‌روی کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا، مسئول اجرای مصوبات در رابطه با تعطیلی اصناف است، یادآور شد: معتقدیم با تعطیلی میادین احشام با مشکل تامین گوشت مورد نیاز مردم مواجه خواهیم شد، اما اگر این دستورالعمل ابلاغ شود، میادین احشام نیز تعطیل خواهد شد.

این مسئول افزود: شهرداری در زمینه دایر شدن نقاهتگاه‌ها نقش حمایتی دارد، به طوری که به عنوان پشتیبانی در تجهیز نقاهت‌گاه‌ها و تهیه اقلامی مانند پتو، پارچه، ملحفه، تشک و اقلام غذایی اقدام کرده است.

این مسئول با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، هیچ مهمانی را از سایر استان‌ها نمی‌پذیریم و از نصب المان‌هایی که باعث جذب گردشگر و مهمان شود نیز جلوگیری کرده و نصب و ساخت المان‌ها صرفا برای شهروندان در حد تغییر فصل و آغاز فصل بهار صورت گرفته است، تصریح کرد: برای افرادی که اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهر می‌کنند نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا، این قبیل اعمال توسط خود فرد محدود شده ولی تکلیف ما در قبال این افراد، توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کردن سطل‌های زباله و نیز تذکر در این زمینه به آن‌ها است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه از شهروندان تقاضا می‌کنم، ماسک و دستکش استفاده شده خود را در سطح شهر رها نکنند، زیرا باعث انتقال ویروس شده و زحمت مضاعفی را بر دوش نیروهای شهرداری می‌گذارد، خاطرنشان کرد: شهرداری نیز در تامین ماسک و دستکش برای نیروهای خود دچار مشکل شده ولی مواد ضدعفونی به اندازه کافی تامین شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.