تداوم روند صعودی کووید۱۹ در سمنان/ غربالگری ۸۵درصد جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی سمنان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از روند صعودی کرونا در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر نوید دانایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه روند ابتلا به کووید۱۹ در استان همچنان صعودی است و برای کنترل بهتر آن باید همچنان از حجم ترددها کاسته شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی آزمایشگاه کروناویروس در سمنان نمونه گیری و تست در همین جا انجام می شود افزود: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ مبتلای قطعی جدید به مبتلایان به کووید ۱۹ در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه افزوده شده است.

رئیس علوم پزشکی استان کنترل سیر صعودی این بیماری نوظهور را منوط به رفتار شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: کنترل کروناویروس به نحوه رفتار ما با آن بستگی دارد و هرچه از ترددها کاسته و به خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی بیافزاییم، کنترل بیماری راحت تر خواهد بود.

دکتر دانایی با ابراز خرسندی از روند بهبود مبتلایان در این استان گفت: با وجود روند صعودی بیماری خوشبختانه روند بهبودی مبتلایان قطعی هم رو به افزایش است به طوری که افزون بر ۷۸ درصد از مبتلایان قطعی در شهرهای تحت پوشش دانشگاه با بازیافتن سلامتی خود، مرخص و یا به نقاهتگاه های این استان منتقل شدند.

وی استان سمنان را از موفق ترین استان ها در اجرای طرح غربالگیری و شناسایی جمعیت آلوده به کروناویروس ارزیابی و اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی و دیگر همکاران ستاد فعال در ستاد استانی مقابله با کرونا و بسیج ملی مبارزه با کروناویروس بیش از ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند.

وی از تلاش برای غربالگری ۱۵ درصد باقیمانده در این استان خبر داد و یادآوری کرد: غربالگری جمعیت تحت پوشش از دو طریق مراجعه مردم به سامانه طراحی شده و مراجعه و تماس همکاران ما با مردم صورت می گیرد.

دکتر دانایی بر ضرورت تداوم ماندن در خانه تاکید و تصریح کرد: از عموم هم استانی ها درخواست اکید داریم که توصیه های وزارت بهداشت را جدی گرفته و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا بتوانیم بیش از پیش این بیماری نوپدید را کنترل کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.