گزارش کامل تسنیم از جلسه دولت/ از ساعت کاری کارمندان تا تلگرام و تبلیغات رایگان کالاهای داخلی
جلسه امروز هیئت دولت مطابق روزهای چهارشنبه برگزار شد و برخی وزرا به میان خبرنگاران آمدند و خبرهایی از وزراتخانه‌های خود دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، اعضای دولت امروز مطابق روزهای چهارشنبه پس از پایان جلسه هیئت دولت به جمع خبرنگاران آمدند و به برخی از سوال‌ها پاسخ دادند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی اولین وزیری بود که از جلسه هیئت دولت بیرون آمد اما ترجیح داد بدون آنکه با خبرنگاران گفت‌و‌گو کند حیاط دولت راترک کند.

آذری‌جهرمی: دیدار دولتی‌ها با مدیر تلگرام تایید شد/آذری جهرمی: واعظی با "پاول دورف" دیدار کرد

محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات اولین وزیری بود که به میان خبرنگاران آمد، مووضع نامه ۶ وزیر برای رفع فیلتر توییتر نخستین سوالی بود ک از وی سوال سد، وی در پاسخ گفت: در سال ۹۶ بازپرس شهرستان مشهد گزارش و دستور قضایی به دادستان تهران ارسال کرده و اعلام می‌کند که در برخی از موارد توییتر در دسترس است و درخواست دارد که توییتر مسدود شود. البته یکی از حوزه‌های صلاحیت بازپرس مشهد، صلاحیت محلی است و اظهار نظر و حکم قضایی او می‌تواند در حوزه‌ی شهری مشهد باشد. ما اعتقاد داریم فیلتر توییتر مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است و تقاضا داریم این مسائل در جلسه همین کارگروه مطرح شود.

+ مشروح سخنان آذری‌جهرمی در حیاط دولت

ظریف: مذاکره مجدد با آمریکا خیالبافی است

محمدجواد ظریف دومین فردی بود که مستقیم به میان خبرنگاران آمد، البته او از خبرنگاران خواست تا پس از اتمام سخنان آذری‌جهرمی که در حال گفت‌و‌گو با خبرنگاران بود سوال‌های خبرنگاران پاسخ دهد.

در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره ۱۲ بند پمپئو و اینکه به نظر می‌رسد آمریکا به دنبال مذاکره مجدد با جمهوری اسلامی ایران است و واکنش ایران به موضوع مذاکره مجدد با آمریکا چیست؟ گفت:‌ آنکه خیالبافی بود، مذاکره نبود. آقای پمپئو در سخنرانی خود خیالبافی کرد. فکر می‌کنم هر کس که به آن واکنش نشان داد گفت که این حرف‌ها مبنای مذاکره نیست، مبنای چیز دیگری است که در مورد کشوری همچون ایران بر اساس توهم است.

وی با بیان این مطلب که مردم ایران نشان دادند در برابر زورگویی و قلدرمابی مقاوم هستند و معمولا زورگوها را به روش خودشان پشیمان می‌کنند، افزود:‌ فقط باید تکرار کرد که آقای پمپئو و سایر مسئولین دولت کنونی آمریکا نه تنها زندانی تصورات و توهمات غلط خود هستند، بلکه زندانی گذشته و از آن بدتر زندانی گروه‌های فشار فاسدی هستند که هر روز کوس رسوایی یکی از آنها بر سر بازار افکار عمومی جهان به صدا درمی‌آید.

+ مشروح کامل اظهارت محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت

آخرین وضعیت طرح‌ پیشنهادی سفرهای زمستانی

طرح تعطیلات زمستانی سوالی بود که علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری به آن پاسخ داد،‌ او گفت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد طرح‌ سفرهای زمستانی است که در کشور تحول جدی ایجاد خواهد کرد. البته این طرح با آنچه که پیش از این مطرح شده، بسیار متفاوت است یعنی طرحی که خیلی وسیع دیده می‌شد و به همین دلیل اجرایی نمی‌شد را ما تنها به یک تعطیلی ۱۵ روزه که دانش‌آموزان تعطیلی داشته باشند و کارمندان دولت بتوانند از مرخصی‌هایشان استفاده کنند، تبدیل کردیم. با این طرح اوج سفر در زمستان را نیز شاهد خواهیم بود.

+ اظهارات مونسان در حیاط دولت

ساعت کاری دولتی‌ها در ماه رمضان

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم به میان خبرنگاران آمد و به سوال‌های متعدد آنان پاسخ داد. واعظی بر همین اساس درباره علت عدم کاهش ساعات کاری اداره‌ها در ماه رمضان از سوی دولت گفت:‌ همیشه می‌گفتند باید مجلس تصمیم بگیرد و اولین بار است که به ما می‌گویند این موضوع را دولت باید تعیین کند. ما این اختیار را به استانداران مراکز گرمسیر مثل خوزستان داده‌ایم تا کار را زودتر شروع کنند، تا فشار گرما و روزه موجب نشود کارمندان از کار کم بگذارند، در مورد وزارتخانه‌ها هم حسب موارد لازم، این اختیار به وزیر داده شده است که جابجایی در ساعت اداری انجام شود که به کار مردم آسیب وارد نکند، اما درباره‌ی کاهش رسمی ساعت کار کارمندان در ذهن ما این بوده است که این تصمیم در اختیار مجلس است.

+ متن کامل اظهارات واعظی در حیاط دولت

وزیر صنعت: تبلیغات کالای ایرانی مجانی پخش شود

چرا خودرو گران شد؟ سوالی که محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت به آن پاسخ داد و گفت: خودروسازان داخلی فقط مجاز به افزایش قیمت تا مرز تورم انتظاری (۹.۶ درصد) با رعایت ضوابط سازمان حمایت هستند. اگر تخلفی در این مورد توسط نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازان مهم گزارش شود، سازمان‌های نظارتی برخورد جدی خواهد کرد. البته افزایشی که اشاره شد به دلیل افزایش قیمت فولاد، محصولات پتروشیمی و آلومینیوم، قیمت تمام شده برخی از مواد مصرفی در تولید و ساخت قطعات داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم خودروسازان سود خود را با افزایش بهره‌وری تامین کنند و با حمایت بیشتر از نوسازی صنعتی، قیمت تمام شده تولید در فعالیت‌های قطعه سازی به حداقل برسد.

+ مشروح سخنان شریعتمداری در حیاط دولت

مصوبات امروز هیئت دولتجلسه امروز هیئت دولت چندین مصوبه نیز داشت، اعضای دولت همچنین از مجلس خواستند که طرح اصلاح ساختار دولت را ادامه دهند.

براساس یکی از آیین‌نامه‌های یاد شده، خرید تجهیزات تخصصی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تولید خارج از کشور الزاماً باید با احراز نداشتن مشابه داخلی صورت گیرد.

همچنین مؤسسات متقاضی باید حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۳۹۷ میزان تسهیلات پیشنهادی خود برای خرید تجهیزات تخصصی و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را با معرفی اموال دولتی در اختیار خود با قابلیت توثیق و به‌منظور تضمین بازپرداخت تسهیلات به وزارتخانه‌ و سازمان ذیربط اعلام نمایند.

سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مکلف است حداکثر یک ماه پس از دریافت فهرست نهایی مورد توافق وزارتخانه‌ها و سازمان‌ ذیربط و دانشگاه آزاد اسلامی جهت دریافت تسهیلات را در سقف ۴۰ هزار میلیارد ریال به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام و بانک مرکزی حداکثر ظرف مدت یک‌ماه دستورالعمل مربوطه متضمن تعیین نرخ سود، دوران تأمین مالی و سایر شرایط تسهیلات را تعیین و به بانک‌های عامل ابلاغ نماید.

هیئت وزیران همچنین به منظور تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان، آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن را به تصویب رساند.

به موجب این آیین‌نامه، مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام‌نامه آن صندوق برای تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله در سطح (۴۶) هزار هکتار اراضی سیستان، به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو اختصاص می‌یابد.

+ مصوبات امروز هیئت دولت

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.