یک نماینده مجلس: ۱۰ برابر نیاز سالانه کشور برنج و شکر وارد شده است
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ برابر نیاز سالانه کشور برنج و شکر وارد شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای‌اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، اول‌خرداد) پارلمان در جریان سؤالش از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت تنطیم بازار گوشت مرغ و گوشت سفید، اظهار داشت: در سال جاری در بیشتر استان‌های کشور، شاهد بیماری تب برفکی بودیم که بسیار شیوع پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:نمی‌توان بدون حمایت دولت در مقابل دلالان محصولات کشاورزی دوام آورد

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید پس از گران شدن نرخ ارز، نسبت به تأمین دام مورد نیاز کشور اقدام می‌کرد، اظهار داشت: کم‌توجهی و سوء‌مدیریت از سوی وزارت جهاد کشاورزی باعث شده که امروز دامداران نتوانند گوشت قرمز به مقدار کافی تولید کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس، به سؤال دیگر خودش مبنی بر علت عدم صادرات سیب و مرکبات و همچنین محصولات کشاورزی تولید شده داخل، گفت: مگر وظیفه جهاد کشاورزی تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی نیست؟

برزگر با ابراز تأسف از اینکه بخش زیادی از تولید باغداران در حال حاضر روی دست‌شان مانده است، افزود: سیب و مرکبات داخل کشور را با قیمت ارزان و فله‌ای می‌خرند و هیچ‌کس هم پاسخگوی کشاورزان و باغداران نیست.

وی همچنین به مصوبه مجلس در سال گذشته درباره تنظیم بازار تعرفه‌های وارداتی اشاره و تأکید کرد: در این زمینه، مجلس تنظیم بازار را برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار داد، اما در این باره وزارت جهاد کشاورزی خوب عمل نکرده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس با تأکید بر اینکه سالانه ۱۵۰ هزار تُن شکر نیاز داریم، اظهار داشت: برای مصرف مردم در این بازه زمانی به ۲۰۰ هزار تُن برنج هم نیازمند داریم. اما به صورت سالیانه ۱۰ برابر نیاز کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی وارد شده است.

وی ادامه داد: مگر امسال سال حمایت از کالای ایرانی نیست؟ متأسفانه در چند روز اخیر باغداران و کشاورزان و نیز دامداران شمال غرب کشور و بسیاری از استان‌ها، دچار خسارت ۸ هزار میلیارد تومانی شده‌اند، اما وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که فقط خسارت مزارع بیمه شده را تأمین می‌کند؛ البته در کنار همه این مشکلات، خسارت کشاورزان بیمه شده هم دو سال است که پرداخت نشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.